کد خبر 10215
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

حسین پور در نطق میان دستور:

ادامه روند کنونی باعث نابودی دامداری در کشور خواهد شد

ادامه روند کنونی باعث نابودی دامداری در کشور خواهد شد

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: وضعیت دامداران بسیار نگران کننده است باید به وضع دامداران برسید چراکه دامداران دام مولدشان را فروخته اند و اگر این روند ادامه پیدا کند دامداری در کشور نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، امان اله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۱۳ آذر ماه)   و در نطق میان دستور خود گفت: کسانی که امروز داعیه حقوق بشر سر می دهند و دم از حقیقت و حقیقت یابی می زنند بدانند که مردم دنیا و ایران فراموش نکردند که آنها میلیون ها نفر بیگناه را در هیروشیما، افغانستان، لبنان، فلسطین، عراق و ایران از جمله زنان و کودکان را کشته و به خاک و خون کشیدند و امروز با همان منابعی که غارت کردند رسانه ها را اجیر کرده حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ۴۳ است که پرچم واقعی آزادگی وآزادی را برافراشته، مقتدر اما مظلومانه به مسیر روشن خود ادامه می دهد. مشکلات و کمبود ها را می داند و صدای انتقاد صنفی مردم خود را می شنود همچنان که تاکنون صدای انتقاد کارگران عزیز، فرهنگیان و دیگر صنوف را شنیده است. همین نمایندگان مردم بارها و بارها در میان منتقدان از صنوف مختلف حاضرشده و انتقاد آنها را با جان و دل شنیده اند اما دشمنان بدانند که آنجایی که با نیت پلید براندازی وارد شوند و با اجیر کردن مزدوران داخلی خود بخواهند جنگ داخلی راه بیاندازند و کشور را به آشوب بکشنند تا به مقاصد شوم خود برسند قاطع ومحکم برخورد خواهد کرد و جایی تلاف خواهد کرد که حتی فکرشان را نمی توانید بکنید.

نماینده مردم اسفراین در مجلس افزود: امروز وظیفه مجلس و دولت سنگین تر از هر زمان است گرچه مجلس انقلابی و دولت مردمی در حال تلاش هستند اما چند نکته تذکر به دولت ضروری است که اولین آن مبارزه گرانی ها و کنترل قیمت ها است. امروز گرانی کمر مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط جامعه را شکسته است. چرا دولت در کنترل قیمت ها جدیت بیشتری به خرج نمی دهد برخی کالاها بدون حساب و کتاب با خلع نظارتی دولت قیمتشان بالا رفته و زندگی را برای مردم سخت کرده است. قیمت مسکن و اجاره مسکن امروز مستاجران و جوانان از زندگی ناامید کرده است. دولت باید با جدیت قانون تولید یک میلیون مسکن در سال را دنبال کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: وضعیت دامداران بسیار نگران کننده است. بارها در همین تریبون نمایندگان تذکر داده اند که به وضع دامداران برسید. دامدارن دام مولدشان را فروخته اند. اگر این روند ادامه پیدا کند دامداری در کشور نابود خواهد شد.

حسین پور گفت: رسیدگی به وضعیت فرهنگیان به ویژه اجرای دقیق و کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان که حق این عزیزان است و مجلس یازدهم با وقت گذاری و دقت این قانون را تصویب کرد لذا انتظار می رود که دولت این قانون را هرچه سریع تر کامل اجرایی کند. تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، نهضتی ها و غیر انتفاعی ها که همه این عزیزان عمر و جوانی شان را صرف خدمت کرده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس ادامه داد: از مصوبات سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی تشکر می کنم. استان خراسان شمالی نیازمند توجه بیشتر دولت است. زیرساخت های این استان ضعیف و پروژه های نیمه تمام زیادی در این استان وجود دارد که سالیان سال شروع شده اند اما هنوز به اتمام نرسیده اند.

وی افزود: محصولات کشاورزی و دامی خراسان شمالی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و نگه داری بدون ارزش افزوده به استان های دیگر صادر می شوند، از دولت مجدانه تقاضا داریم مصوباتی که در این استان تصویب نموده و به مردم عزیز ابلاغ و اطلاع رسانی شده است اجرایی و محقق شود تا بتواند زمینه رشد استان را فراهم کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: بام صفی آباد و بخش مانه استان خراسان شمالی هر دو از بخش های کم برخوردار این استان می باشند که فاصله زیادی با مرکز شهرستان دارند. اکثر ادارات در این بخش ها نمایندگی دارند و با وجود اینکه در دو کمیسیون وزارت کشور و سیاسی- دفاعی مصوب شده اند اما هنوز ارتقای این دو بخش ابلاغ نشده است که از دولت محترم تقاضا داریم با توجه به نداشتن هزینه برای دولت و وجود نماینده ادارات در این دو بخش، هرچه سریعتر ارتقای این دو بخش را ابلاغ کند.

حسین پور بیان کرد: راه آهن اسفراین- نقاب که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنان ناتمام مانده است و مسیر اسفراین – بجنورد که قرار بود ۴ بانده شود بویژه ۱۵ کیلومتری شهر اسفراین پیشروی کند دارد که از دولت می خواهم برای این موضوع فکری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی  در مجلس خاطرنشان کرد: جا دارد از وزیر نیرو بابت اتمام علاج بخشی سد بیدواز و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که انصافا از وزاری فعال، پویا و اثر گذار است به خاطر سفر به اسفراین و مصوبات خوبی که داشتند تشکر کنم.

انتهای پیام

کد خبر 10215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =