کد خبر 10392
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

با حضور قالیباف صورت گرفت

رونمایی از نرم افزار تلفن همراه مرکز پژوهش ها و نقشه جامع پویایی شناسی چالش های حکمرانی کشور

رونمایی از نرم افزار تلفن همراه مرکز پژوهش ها و نقشه جامع پویایی شناسی چالش های حکمرانی کشور

در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور رییس مجلس در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، دو سامانه پژوهش محور نرم افزار تلفن همراه مرکز پژوهش ‌های مجلی و نقشه جامع پویایی شناسی چالش های حکمرانی کشور با حضور رییس مجلس رونمایی شدند.

به گزارش نمایندگان ما، دو سامانه پژوهش محور نرم افزار تلفن همراه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نقشه جامع پویایی شناسی چالش های حکمرانی کشور به عنوان محصولات تولیدی این مرکز با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی رونمایی شدند.

گفتنی است نرم افزار تلفن همراه همیار مرکز پژوهش‌های مجلس راهی ارتباطی میان این مرکز و مخاطبان، به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. با استفاده از این نرم‌افزار امکان بهره‌مندی از تولیدات گزارشی و محتواهای چند رسانه‌ای مرکز برای عموم مخاطبان به وجود آمده است. همچنین در این نرم‌افزار زمینه‌ای به منظور ارائه درخواست نمایندگان و پیگیری روند پاسخ مرکز به این درخواست‌ها در نظر گرفته شده است.

نقشه جامع پویایی شناسی چالش های حکمرانی کشور نیز به نوعی سامانه شبیه ساز اجرای تصمیم گیری های حکمرانی در مواجه با چالش ها است، که به چهار هسته حوزه های اصلی حکمرانی یعنی حوزه اقتصادی، صنعت معدن و انرژی، حوزه اجتماعی فرهنگی و آموزش، حوزه زیربنایی کشاورزی و محیط زیست و همچنین حوزه حکمرانی، سیاسی، امنیتی و دفاعی مجهز است.

 این نقشه با بهره مندی از چهار هسته ابرچالش های حکمرانی کشور، ۳۵ مدل پویایی شناسی و بیش از ۱۰۰۰ متغیر کلیدی حکمرانی، ضمن معرفی چالش های حکمرانی، نتایج تصمیم گیری های نهاد حکمرانی در مواجه با چالش های هر هسته را به عنوان نتیجه تصمیم گیری ها شبیه سازی می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 10392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =