کد خبر 10550
۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

دهمرده:

دولت طبق قانون مکلف به انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان است

مصوبات قانونی مجلس در حد حرف و حدیث نیست
دولت طبق قانون مکلف به انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان است

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس گفت: در استان سیستان و بلوچستان برای حل مشکل آب، کلنگ زنی‌های نمادین بسیار صورت گرفته و همین مسئله منجر شده تا مردم اعتماد لازم را از دست بدهند.

به گزارش نمایندگان ما، حبیب الله دهمرده عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در مورد قانونی شدن انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان گفت: انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان تبدیل به قانون شده است و امسال هم ۳ ردیف اعتبارات بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شد، دولت مکلف به اجرای این بند قانونی است.

انتقال آب به سیستان و بلوچستان  از دو جهت در دستور کار قرار بگیرد

وی عنوان کرد: به تازگی مصاحبه‌هایی از طرف مسئولان استانی مبنی بر آغاز عملیات انتقال آب دریای عمان منتشر می‌شود اما در عمل هنوز شاهد چنین مهمی نیستیم؛ اما باید نمایندگان به میدان آمده از دو جهت انتقال آب از زاهدان به سمت چابهار و از چابهار به سمت زاهدان را کلید بزنند تا مردم از نزدیک شاهد اجرایی شدن این بند قانونی باشند.

نماینده مردم زابل در مجلس در ادامه یادآور شد: در استان سیستان و بلوچستان برای حل مشکل آب کلنگ‌زنی‌های نمادین بسیار صورت گرفته و همین مسئله منجر شده تا مردم اعتماد لازم را از دست بدهند، برای اینکه این اعتماد از دست رفته به مردم سیستان و بلوچستان بازگردد دولت باید این بار محکمتر پا به میدان گذاشته و از چند جهت این مسئله را حل کند.

دهمرده با انتقاد از مصاحبه مسئولان استانی مبنی بر آغاز پروژه انتقال آب دریای عمان، یادآور شد: اگر چنین پروژه‌ای آغاز شده چرا شاهد هیچ گونه عملکرد فیزیکی از این پروژه نیستیم، مردم امروز از وعده وعید خسته شده‌اند و خواستار دیدن نتایج وعده‌های داده شده‌ هستند.

مصوبات قانونی مجلس در حد حرف و حدیث نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر باید مشخص شود مصوبات قانونی مجلس در حد حرف و حدیث نیست اگر دولت اعتقاد دارد باید به وظایف خود عمل کند و قانون را به درستی انجام دهد.

انتقال آب دریای عمان از زاهدان کلید بخورد

نماینده مردم با اشاره به مشکلات حاکم در زاهدان، تاکید کرد: با بسته شدن بند کمال خان و نبود آب شرب در زاهدان باید پروژه آبرسانی دریای عمان از زاهدان شروع می‌شدکه متاسفانه تاکنون شاهد چنین مهمی نبودیم، هر عقل سلیمی حکم می‌کند قبل از شروع هر کاری باید اطلاع رسانی شود تا مردم باور کنند که اقدامی در دست انجام است.  

دهمرده با تاکید به اینکه تا پایان پیگیر اجرایی شدن این پروژه آبرسانی خواهد بود، تصریح کرد: آب این موضوع حیاتی از حقوق ابتدایی مردم سیستان و بلوچستان است و تا پایان اجرایی شدن آن به عنوان نماینده مردم از دولت به ویژه وزارتخانه‌های مربوطه از وزیر امورخارجه گرفته تا وزیر نیرو خواستار حل تشنگی سیستان و بلوچستان خواهم بود.

انتهای پیام

کد خبر 10550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =