کد خبر 10616
۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

گزارش اختصاصی؛

از تأیید تا تکذیب/ ‌‬مجلس طرح مجازات ناشران اخبار کذب را در دستورکار دارد؟

از تأیید تا تکذیب/ ‌‬مجلس طرح مجازات ناشران اخبار کذب را در دستورکار دارد؟

چند روزی است که مباحثی درباره تدوین طرحی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که بر اساس آن ناشران اخبار کذب در فضای مجازی، مجازات خواهند شد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: اواسط آذر ماه بود که سید کاظم دلخوش گفته بود، کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس طرحی را تهیه و تدوین کرده است که هر کسی در فضای مجازی اخبار نادرستی را نشر دهد یا آن را بزرگنمایی کند، باید پاسخگوی عملکرد خود در دادگاه باشد و این موضوع برای فرد یا رسانه‌ای تفکیک قائل نیست و همه را دربرمی‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرده بود که طرح مجازات ناشران اخبار کذب در فضای مجازی در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به تصویب رسیده است و به زودی در دستورکار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و این احتمال وجود دارد که این طرح با فوریت به صحن مجلس بیاید.

از تأیید تا تکذیب/ ‌‬مجلس طرح مجازات ناشران اخبار کذب را در دستورکار دارد؟

تایید یا تکذیب!؟

با وجود این، روز گذشته روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «صیانت از خبرنگاران؟» به نقل از دلخوش مدعی شده است که اساساً از وجود چنین طرحی در کمیسیون متبوع خود خبر ندارد.

البته این پایان کار نبود و نماینده صومعه سرا گفت: به هیچ وجه خبر نقل شده از خودش درباره طرح مجازات ناشران اخبار کذب در فضای مجازی را در گفتگو با شرق تکذیب نکرده است.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما یک طرحی را در کمیسیون آماده کردیم که در ارتباط با فضای مجازی است و در کنار آن، دو طرح هم هست که یکی از آنها مربوط به انتشار اخبار کذب است که کمیسیون هنوز وارد دستور آن نشده است.

امروز در راهروهای مجلس پیگیر جزئیات بیشتری از «طرح مجازات ناشران اخبار کذب در فضای مجازی» بودیم تا اطلاعات تکمیلی‌تری درباره آن کسب کنیم که هیچ کدام از نمایندگانی که سراغشان رفتیم حتی اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از وجود این طرح در مجلس اطلاع نداشتند و ما را به دلخوش ارجاع دادند و گفتند که او خودش این خبر را داده است و اطلاعات بیشتر را هم از خودش جویا شوید.

از تأیید تا تکذیب/ ‌‬مجلس طرح مجازات ناشران اخبار کذب را در دستورکار دارد؟

این اولین باری نیست که چنین اخباری از برخی نمایندگان منتشر شده و سپس از طرف همان نماینده تکذیب می شود، آنچنان که به نظر می رسد آخرین بار نیز نخواهد بود. ادامه این رویه چه عمدا باشد و چه سهوا و در اثر بی تدبیری، در طولانی مدت موجب کاهش اعتماد عمومی جامعه نسبت به قوه مقننه و وکلای مردم خواهد شد.  

به هر صورت باید منتظر ماند و دید در ادامه آیا خبری از طرح مجازات ناشران اخبار کذب در فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی می‌شود یا خیر.

انتهای پیام 

کد خبر 10616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =