کد خبر 11109
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

شریعتی در گفتگو با نمایندگان ما:

کاهش تعرفه واردات کالاهای اساسی در بودجه/ یارانه دارو افزایش یافته است

کاهش تعرفه واردات کالاهای اساسی در بودجه/ یارانه دارو افزایش یافته است

نماینده مردم بهشهر در مجلس گفت: تعرفه واردات کالاهای اساسی به ویژه نهاده‌های دامی در لایحه بودجه سال آتی کاهش یافته، یعنی صنایع تبدیلی که مرتبط با صنایع غذایی است، با قیمت پایین‌تری به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، درباره ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، گفت: لایحه بودجه باید ناظر بر حل چند مشکل اساسی کشور است که خوشبختانه موضوع بهبود معیشت مردم در لایحه بودجه سال آینده دیده شده است.

وی ادامه داد: تعرفه واردات کالاهای اساسی به ویژه نهاده‌های دامی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت از ۴ درصد به یک درصد کاهش یافته که به معنای آن است که صنایع تبدیلی که مرتبط با صنایع غذایی است، با قیمت پایین‌تری به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده دولت به بودجه عمرانی کشور توجه ویژه ای شده است، گفت: بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش چشمگیری داشته است و امیدواریم محقق شود که اگر این اتفاق بیفتد، پروژه‌های عمرانی نیمه تمام تکمیل می‌شود، اشتغال ایجاد می‌شود و کارخانجات فعال می‌شوند.

شریعتی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به بحث دارو و درمان توجه ویژه ای شده است، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان برای کاهش قیمت دارو یارانه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه منابع و مصارف بودجه به گونه‌ای تدوین شده است که کسری بودجه نداشته باشیم، گفت: مجلس تلاش می‌کند ارقام بودجه واقعی باشد و بدون پیش بینی منابع، هزینه‌ای در نظر گرفته نشود.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس به صورت سه شیفت و با دقت بودجه را بررسی و تصویب می‌کند و سعی ما آن است که بودجه‌ای واقعی تصویب کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 11109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =