کد خبر 11120
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

قالیباف در نشست مجمع نمایندگان فارس:

باید تقسیم کار به‌صورت ملی و محلی انجام شود

باید تقسیم کار به‌صورت ملی و محلی انجام شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان‌ها باید خودشان درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌ها و اعتبارات تصمیم‌گیری کنند، گفت: باید در برنامه هفتم، حوزه اقدامات ملی و محلی تفکیک شده و تلاش کنیم اختیارات به استان‌ها تفویض شود.

به گزارش نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان استان فارس که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۴ بهمن ماه) در مجلس برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید تقسیم کار به‌صورت ملی و محلی انجام شود که با دولت نیز در این موضوع توافق داریم، گفت: باید در برنامه هفتم، تفکیکی در حوزه اقدامات ملی و محلی قائل شده و تلاش کنیم اختیارات به استان‌ها تفویض شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان‌ها باید درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌ها و اعتبارات خودشان تصمیم‌گیری کنند، اظهار داشت: من دو سال پیگیر این موضوع بوده و از گذشته نیز ایمان داشتم که اگر اختیارات به استان‌ها واگذار نشود، کار جلو نمی‌رود چرا که دولت سرگرم امور کلان است و موضوعات محلی مغفول می ماند.

دیدار مجمع نمایندگان استان فارس با دکتر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخط شدن نحوه رسیدگی به لایحه بودجه عنوان کرد: از هم اکنون با هوشمندسازی صورت گرفته تغییراتی که در بودجه اتفاق می افتد به صورت برخط قابل مشاهده و نظارت است.

قالیباف با بیان اینکه در جریان تخصیص اعتبارات باید پروژه‌های اولویت‌دار مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: همه بر این عقیده هستند که در جریان رسیدگی به لایحه بودجه باید از سطح کلان به موضوع نگریسته شده و پروژه‌هایی که اولویت ملی داشته و منافع آن شامل حال کل کشور می‌شود را در ردیف نخست دستور کار قرار داد.

در جریان این نشست نمایندگان استان فارس، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دادگستری استان و تنی چند از مسئولان لشگری حاضر نیز به طرح موضوعات ملی و منطقه‌ای پرداخته و به ظرفیت‌های استان فارس و شهرهای مختلف آن اشاره کردند.

دیدار مجمع نمایندگان استان فارس با دکتر قالیباف

دغدغه اصلی نمایندگان این استان موضوع زیرساخت‌های حمل و نقلی از جمله راه آهن و جاده بود. از سوی دیگر آنها به موضوع توجه به حوزه گردشگری استان، ارتقای زیرساخت‌های درمانی و همچنین افزایش سطح علمی استان اشاره کرده و خواستار اقدامات عملی دولت و پیگیری مجلس در حوزه گردشگری و اتمام پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی شدند.

انتهای پیام

کد خبر 11120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =