کد خبر 11209
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

آزادی خواه:

نمایندگان مجلس نباید خارج از دستور کار صحن تذکر دهند

نمایندگان مجلس نباید خارج از دستور کار صحن تذکر دهند

نماینده مردم ملایر در مجلس خطاب به نایب رئیس مجلس نسبت به تذکر نمایندگان خارج از دستور کار صحن تذکر داد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) و در قالب اخطار با استناد به اصل (۱۱۰) قانون اساسی و ماده (۲۰) آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را بر عهده داشت، گفت: مسئولیت حفظ انتظام جلسات مجلس به بر عهده رئیس مجلس است، وقتی دستورکار مشخصی داریم و در رابطه با آن صحبت می‌کنیم از ابتدای شکل‌گیری مجلس مشخص بوده است که تذکر نمایندگان باید نسبت به دستور کار صحن باشد.

وی ادامه داد: اگر نماینده‌ای خارج از دستور کار صحن تذکر دهد ممکن است درست هم باشد اما رئیس جلسه باید مدیریت کند و اجازه ندهید احدی از نمایندگان خارج از دستور کار تذکر دهند و این در حالی است که در جلسه امروز این اتفاق افتاد اما به نمایندگان تذکر دهنده تذکر داده نشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: اینجا مجلس و خانه ملت است و وقار و حرمت دارد چرا که حدود ۳۰۰ نفر از نخبگان با بهره‌مندی از سوابق اجرایی قانونگذاری در آن فعالیت می‌کنند بنابراین نباید اقداماتشان با این نوع سوء تدبیر زیر سوال برود.

آزادی خواه یادآور شد: ما امروز در مورد مالیات قانونگذاری می‌کنیم و تمام بازاریان، کسبه و تولیدکنندگان منتظر تصویب قانون در این زمینه هستند، بنابراین نمایندگان مجلس نباید خارج از دستور کار تذکر دهند بنابراین لازم است در این خصوص مراقبت شود تا تذکر خارج از دستور منعقد نشود.

نماینده مردم ملایر در مجلس تأکید کرد: اگر نماینده‌ای در رابطه با موضوعی مشخص می‌خواهد تذکر دهد باید پایان جلسه با مدیریت رئیس مجلس در زمان خود صحبت کند چرا که اگر خلاف این روند صورت گیرد اقدامی غیرقانونی انجام شده است.

انتهای پیام

کد خبر 11209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =