کد خبر 11310
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

قالیباف:

جذب حداکثری باید مبنای کار در اداره جامعه باشد

جذب حداکثری باید مبنای کار در اداره جامعه باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال، آزادی و عدالت از اهدافی است که به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده و در این مسیر حرکت کرده‌ایم، گفت: بی‌شک در مسیر این اهداف باید بتوانیم کارآمد حرکت کرده و در ذیل حاکمیت دینی آن را محقق کرده و به پیش ببریم.

به گزارش نمایندگان ما، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز (۱۲ بهمن ماه) در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه امروز چهل و چهارمین سالگرد ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی بعد از چندین سال تبعید است، گفت: امروز روزی بود که امت انقلابی و متدین ایران عزیز ما امام خود را در این مکان و در جوار شهدا به آغوش کشید و روز دیدار امام و امت، شیرین‌ترین و تاریخی‌ترین لحظه برای همیشه تاریخ ایران اسلامی ما بوده و هست.

امام(ره) قیام خود را با تکیه بر خدا و سنت‌های الهی آغاز و اسلام را از کنج حجره‌ها بیرون آورد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک طلیعه دهه فجر، ولادت امام جواد(ع) و فرا رسیدن میلاد مولی الموحدین علی(ع) گفت: درود می‌فرستم به روح پرفتوح شهدا، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم و به ویژه شهید مدافع حرم شهید سلیمانی، شهدای مدافع امنیت و همه شهدایی که جان خود را تقدیم اسلام و ایران کردند تا من و شما در سایه آن امنیت داشته و مسیر انقلاب و امام خمینی(ره) پیش ببریم.

قالیباف ادامه داد: درود می‌فرستم به روح پرفتوح امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت، امامی که در عصر مظلومیت دین و مظلومیت معنویت چه در جهان اسلام و چه در کره خاکی در عصری که کمونیسم و امپریالیسم همه جامعه جهانی را پوشانده بود این مرد الهی از درون حوزه‌های علمیه با تکیه بر خداوند بزرگ و سنت‌های الهی و با تکیه بر مردم عزیز ایران اسلامی و با باور و اراده مستحکمی که داشت، قیام خود را آغاز کرد و اسلام را از کنج حجره ها بیرون آورد و توانست این ملت را از چنگ استبداد رها کند.

وی افزود: امام(ره) توانست روحیه مبارزه و وحدت را در همه جوامع اسلامی بدمد و بدون شک عزت امروز مسلمین و احیای مجدد اسلام مدیون امام(ره) و شهدا است.

۱۲ بهمن، روز بیعت با امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حقیقت امروز در جوار امام و شهدای انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن اینجا جمع شده‌ایم تا با راه امام و شهدا بیعت کنیم، اظهار داشت: همچنین می‌خواهیم امروز بیعت مجددی با رهبر معظم انقلاب برای تداوم راه امام(ره) و شهدا و خدمت به مردم داشته باشیم. از یکایک شما و همه عزیزان در ستاد دهه مبارک فجر که تلاش می‌کنند این مراسم را هرچه با شکوه‌تر برگزار کنند تشکر می‌کنم. در حقیقت این جشن پیروزی ملت است و همه ما باید شاد باشیم و به چنین روز و فرهنگی افتخار کنیم.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه اگر نهادها و سازمان‌هایی نیز در این مسیر کاری انجام و مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند در حقیقت خدمت و خادمی مردم است، عنوان کرد: اساس انقلاب و حرکتی که ما انجام می‌دهیم در حقیقت یک وظیفه و خدمت است. این انقلاب و جشن، مردمی بوده و مردم صاحب انقلاب هستند و اگر کمکی می‌کنیم برای خدمت به این مردم بوده و اساس رویکرد ما در بزرگداشت دهه فجر و دهه انقلاب اسلامی است.

استقلال، آزادی و عدالت از اهداف انقلاب اسلامی است

قالیباف در ادامه تصریح کرد: خداوند را شاکریم که اهداف انقلاب اسلامی همچنان برای ما مشخص و روشن بوده و به سمت آن حرکت می‌کنیم. استقلال، آزادی و عدالت از اهدافی است که به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده و در این مسیر حرکت کرده‌ایم و بی‌شک در مسیر این اهداف باید بتوانیم کارآمد حرکت کرده و در ذیل حاکمیت دینی آن را محقق کرده و به پیش ببریم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم، اسلامی نیست. مردم اساس این انقلاب هستند و مردم هستند که در میدان بوده و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند. یکی از شاخص‌های مهمی که حضرت امام(ره) برای این انقلاب گذاشتند، مردمی بودن انقلاب است.

قدرت انقلاب ما در قلب یکایک مردم است

وی همچنین با اشاره به اینکه قدرت امروز ما در مقابل دشمنان، تکیه بر ابزار نظامی و تکیه بر موشک‌های قدرتمند ما نیست، البته بی‌شک آنها بخشی از قدرت ما بوده و مایه افتخار ما هستند و همان قدرت‌ها را نیز همین مردم توانستند از ابتدای انقلاب تولید کنند، یادآور شد: اما باید بدانیم که قدرت انقلاب ما در قلب یکایک مردم ما است و اگر قلب مردم همراه این انقلاب باشد، این انقلاب مستحکم و اسلامی به پیش می‌رود که این را باید در همه شئونات زندگی قرار داده و به ویژه ما مسئولان به آن توجه داشته باشیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز مردم، این مطالبه را از ما دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم یعنی به همان میزان که به حوزه ظلم ستیزی و استکبارستیزی توجه می‌کنیم که از شاخص‌های انقلاب بوده و حضرت امام(ره) آنها را تبیین فرموده و اساس کار ما است اما به همان میزان نیز به اقتصاد مردم، فرهنگ، جامعه، مسائل اجتماعی جامعه توجه کنیم.

به گزارش خانه ملت، رئیس قوه مقننه همچنین با بیان اینکه اگر اهداف انقلاب را متوازن پیش نبرده و شکلی کاریکاتوری از آن بسازیم، مسیر درستی نبوده و خواسته انقلاب نیست، عنوان کرد: وقتی به مردم تأکید داریم این حُسن را دارد که اگر اشتباهی کردیم مردم ناظر بوده، می‌بینند و به ما تذکر می‌دهند، مردم می‌بینند و از ما نقد و انتقاد می‌کنند، مردم می‌بینند و اگر لازم شد اعتراض می‌کنند و اینها اساس انقلاب اسلامی و باور ما از انقلاب اسلامی است.

در کنار دشمنی‌های زیاد، فرصت‌های بزرگی هم داریم

وی افزود: خدا را شاکریم که قطار انقلاب روی همان ریلی که حضرت امام(ره) بنا نهادند، حرکت می‌کند و مقام معظم رهبری امروز پرچم آن را به دست گرفته و در همان مسیر برای تحقق آرمان‌های انقلاب، عزت اسلام و مسلمین و احیای اسلام به پیش می‌روند.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه باید بدانیم طبق فرمایشی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست، عنوان کرد: اینکه ما در این مسیر به طور مطمئن حرکت کرده و پیش می‌رویم به این دلیلِ روشن است که شاخصی دارد که حضرت امام(ره) فرمودند. ایشان فرمودند هرگاه دیدید دشمن فشار را بر شما بیشتر کرد و بر شما سخت گرفت حاکی از این است که شما در صراط مستقیم در حال حرکت بوده و در مسیر انقلاب هستید. هرگاه دشمن از شما تعریف کرد و در کنار شما آمد و احساس خطر نکرد، بدانید در مسیر نبوده و در ریل اصلی حرکت نمی‌کنید.

رئیس مجلس در ادامه افزود: این شاخص به ما می‌گوید امروز در مسیر درست حرکت می‌کنیم البته به معنای آن نیست که حتما به مقصد رسیده‌ایم؛ خیر! ما در میانه راه بوده و سختی‌ها و دشمنی‌های زیادی داریم البته فرصت‌های بزرگی هم داریم و ۴۴ سال تجربه به ما نشان داده است آن جایی که مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کرده و آنجایی که بر مردم خود تکیه کردیم همواره گره‌گشا و موفق بودیم. مهم این است که در مسیر هستیم و مهم این است که در این مسیر متوقف نشده و از ریل خارج نشویم.

وی ادامه داد: ان شاءالله در این مسیر حتماً به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی منفعل شده‌ایم و انفعال ضعف بزرگی است و اگر حرکت کردیم، موفق هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شاخص دیگری که حضرت امام(ره) به ما آموخت، روح اعتماد به نفس و روح «ما می‌توانیم» است و در ۴۴ سال گذشته نشان دادیم هر کجا ایستادگی کردیم، توانستیم و به قدرت رسیدیم.

قالیباف همچنین عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام(ره) زمانی که مکتب ایشان را  تببین می‌کردند، فرمودند که سه شاخص مهم عقلانیت، معنویت و عدالت پایه‌های اساس مکتب حضرت امام(ره) است که باید مورد توجه قرار داده و اساس کار ما در حرکت این مسیر باشد.

امام(ره) با تیکه بر سنت‌های الهی باعث فروپاشی رژیم منحوس پهلوی از درون آن شد

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: امروز باید شاخص هایی که حضرت امام(ره) فرمودند را به درستی پیش ببریم. مرام، رسم و باور ایشان تکیه بر سنت‌های الهی و یکی از دلایل پیروزی انقلاب بود. تاریخ، اسناد و نوشته‌ها را ببینید در خرداد ۱۳۴۲ از حوزه و دانشگاه به امام می‌گفتند این رژیم منحوس، پرقدرت، ظالم و خشن بوده و آمریکا از آنها حمایت می کند از این رو امکان مبارزه وجود ندارد اما چون امام(ره) مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کرده و در مسیر حق گام برداشتند دیدیم چگونه باعث فروپاشی این رژیم از درون شدند که مبتنی بر همین سنت‌های الهی بود.

وی همچنین با بیان اینکه حضرت امام(ره) همواره در جهت‌گیری انقلاب و تبیین مبانی انقلاب و شاخص‌های آن صریح سخن گفته‌اند، اظهار داشت: امام(ره) درباره ضداستکباری، ضد استعماری، مردمی بودن و اسلامی بودن این انقلاب و در دفاع و کمک و رسیدگی به محرومان، مظلومان و مستضعفین گفتند یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی‌دهم. ایشان به همه ما مسئولان با صراحت بیان فرمودند کسانی تا انتهای خط با این انقلاب همراه هستند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند لذا صاحبان اصلی آن محرومین و مستضعفین هستند و این شاخص انقلاب بوده و باید در این مسیر حرکت کنیم و همه این حرکت‌ها باید متوازن باشد.

امروز مکلف به داشتن قدرت حل مسأله هستیم

قالیباف در ادامه با بیان اینکه همواره دشمن را تحت نظر داشته، بشناسیم، از طرح‌های دشمن آگاه باشیم عنوان کرد: با این حال این موضوع هرگز دلیلی بر این نمی‌شود که خودمان و اشکالات و ضعف‌هایمان را نبینیم و آسیب شناسی نکنیم.   مکلفیم هم به دستاوردهای انقلاب که عظیم و زیاد هستند توجه کرده و هم ضعف‌های خود را ببینیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: وقتی از متوازن بودن می‌گوییم یعنی هم باید دشمن را خوب رصد کرده و هم خودمان را خوب بشناسیم و نقاط ضعف و قوت خود را تحلیل کنیم و بدانیم که در نقاط ضعفی که داریم نباید توجیه‌گر باشیم و بلکه باید آن را حل کنیم.

قالیباف افزود: امروز مکلف به داشتن قدرت حل مسأله هستیم تا مسائل و مشکلات را حل کنیم و به معنای واقعی خادم و نوکر مردم در حل مشکلات آنها به خصوص در حوزه اقتصادی باشیم.

آرمان‌گرایی خام و یا واقع‌گرایی واداده نباید کج‌فهجی را در جامعه نهادینه کند

وی در ادامه با بیان اینکه از قضا دشمن به هوش است که بر همین بسترهای ضعف سوار شده و به ما آسیب بزند، کما اینکه در فتنه‌های اخیر دیدید که در داخل و خارج چگونه بر ضعف‌های ما سوار شده و به دنبال آسیب زدن به انقلاب اسلامی بودند، یادآور شد: نباید اجازه دهیم آرمان‌گرایی خام یا واقع گرایی واداده، یک نوع کج فهمی را در جامعه ما نهادینه کند. ما باید گوش به فرمان ولی و امام خود باشیم و متحد و قوی در این مسیر مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کنیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست ایران ما را قوی تر و عزیزتر کند، گفت: انقلاب اسلامی، هویت ایرانی ما را در دوران معاصر از همه وقت قوی‌تر، اثرگذارتر و مؤثرتر کرد. امروز به این نکته توجه کنیم که ایران‌دوست ترین افراد، انقلابی‌ترین افراد هستند. مردم، بسیجیان، ایثارگران و جانبازان ما برای حفظ این سرزمین چه اسارت‌ها که نکشیدند، چه قطع عضوهایی که نشدند، چه خون‌ها که تقدیم نکردند و چه شهدایی که ندادند تا این سرزمین و ایران عزیز حفظ شود.

جذب حداکثری باید مبنای کار در اداره جامعه باشد

رئیس مجلس ادامه داد: در حقیقت درست است بگوییم هر کس دلش واقعاً برای ایران می‌سوزد و می‌تپد، در خط انقلاب و در مسیر انقلاب است. ایران اسلامی روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده و از این پیمان جدانشدنی است. آنهایی که روزی حرف از ناسیونالیسم و مکاتب دیگر می‌زدند، انقلاب اسلامی را دیدند که چه درسی به آنها داد و امروز عظمت آن را می‌بینید.

وی اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری زمان انتخابات بر این موضوع تأکید می‌کنند که اگر حتی برای جمهوری اسلامی پای صندوق نمی‌آیید، برای ایران پای صندوق بیایید؛ مفهومی دارد که من و شما باید به آن دقت کنیم. در حقیقت اگر صادقانه به این کلام و بیان رهبر معظم انقلاب ایمان داریم که داریم باید آن را مبنای کار خود در بیان و عمل قرار دهیم و معنای آن نیز این است که باید سیاست جذب حداکثری را مبنای کار در اداره جامعه قرار دهیم و این وظیفه ما است به ویژه که دشمن به دنبال دو قطبی سازی و دور کردن مردم از یکدیگر است.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه در دهه مبارک فجر باید نقاط قوت را قوی‌تر و نقاظ ضعف را برطرف کنیم، عنوان کرد: به صورت صریح و روشن مخصوصاً در حوزه مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید همین مسیر را طی و حرکت کنیم تا راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

وی ادامه داد: به جوانان عزیز این سرزمین عرض می‌کنم دهه مبارک فجر فرصتی برای شما است تا درباره دستاوردهای انقلاب مطالعه کنید. همچنین در این فرصت باید در حوزه جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند به درستی حرکت کنیم و به صورت روشن و با روایت درست و بدون تحریف از افتخارات، دستاوردها و عظمت انقلاب برای نسل جوان بگوییم و درباره چگونگی حل مسائل و مشکلات با هم سخن گفته تا در سایه فرامین مقام معظم رهبری با وحدت و انسجام کامل پیش برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید از خداوند بزرگ بخواهیم ما را یک لحظه و یک آن به خود واگذار نکند و مسیری را برویم که فردای قیامت مدیون شهدا و امام شهدا نباشیم و در این دنیا مسیری را طی کنیم که رضایت مردم و ولی عزیز خود را به دست بیاوریم که طبیعتاً رضایت امت و امام تبلور رضایت خداوند تبارک و تعالی است.

انتهای پیام

کد خبر 11310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =