کد خبر 12042
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

صندوق های بازنشستگی باید وضعیت پایداری مالی خود را منتشر کنند

صندوق های بازنشستگی باید وضعیت پایداری مالی خود را منتشر کنند

نمایندگان مجلس صندوق های بازنشستگی را  مکلف کردند تا محاسبات بیمه ای و وضعیت پایداری مالی در افق پنجساله، بودجه مصوب و عملکرد مالی خود را به تفکیک سرفصل های مندرج  تا مرداد ماه سال ۱۴۰۲ منتشر کنند.

به گزارش نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس، بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند الحاقی ۱ تبصره ۲۰ را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ تبصره ۲۰؛  ‌ در راستای انضباط بخشی به منابع و مصارف صندوق های بازنشستگی و مدیریت مصارف آنها صندوق های بازنشستگی مکلفند محاسبات بیمه ای و وضعیت پایداری مالی در افق پنجساله، بودجه مصوب و عملکرد مالی را به تفکیک سرفصل های مندرج مصوب را تا مرداد ماه سال ۱۴۰۲ منتشر نمایند. سازمان تأمین اجتماعی مکلف است از شهریور ماه سال ۱۴۰۲ ضمن ایجاد حساب واحد برای کلیه عملیات مالی خود با پیاده سازی سازوکار پرداخت به ذینفع نهایی از این حساب با استفاده از درخواست الکترونیک و شناسه پرداخت اقدام نماید. عدم واریز کلیه درآمدها به حساب مذکور در حکم تصرف در اموال عمومی خواهد بود. هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه موظف به نظارت بر عملکرد این بند برای سازمان تأمین اجتماعی و کلیه صندوق های تابعه و همچنین مواد(۴)، (۴۱) و (۳۸) قانون تأمین اجتماعی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن منوط به اجرای این حکم می‌باشد.

انتهای پیام

کد خبر 12042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =