کد خبر 12148
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

بند مربوط به نحوه مواجهه با تخلفات انتخاباتی به کمیسیون امور داخلی ارجاع شد

 بند مربوط به نحوه مواجهه با تخلفات انتخاباتی به کمیسیون امور داخلی ارجاع شد

مجلس شورای اسلامی بند مربوط به نحوه مواجهه با ارتکاب تخلفات انتخاباتی و ساز وکار رسیدگی به آن را در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع داد.

به گزارش نمایندگان ما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و ماده ۱۱ این طرح را به کمیسیون ارجاع دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح علت ارجاع این ماده به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: از آنجا که در جلسه گذشته بررسی این طرح، نه اصل ماده ۱۰ رای آورد و نه حذف آن رای آورد این ماده به کمیسیون شوراها بازگشت. بر اساس بررسی هایی که صورت گرفت ماده ۱۱ نیز مرتبط با ماده ۱۰ است. فلذا هر تغییری که در ماده ۱۰ اتفاق افتد در ماده ۱۱ نیز اثرگذار است. بنابراین ماده ۱۱را نیز بر اساس ماده ۱۵۳ آئین نامه به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا با ماده ۱۰ یکجا به صحن بیاید.

در ماده ۱۱ این طرح آمده بود که یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده (۱۷ مکرر) الحاق می‌شود:

ماده ۱۷ مکرر- در صورت ارتکاب تخلف‌های انتخاباتی، مراتب به مراجع ذی‌صلاح از جمله هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان متبوع اعلام و مراجع مذکور موظفند حداکثر یک ماه پس از پایان فرآیند انتخابات، ‌ به تخلف رسیدگی کنند. هیئت‌های یادشده مکلفند پس از قطعی شدن احکام، مراتب را به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت موضوع قانون رسیدگی به تخلفات اداری اعلام نمایند. تخلفات معتمدان غیرکارمند عضو هیئت های اجرایی در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری استانداری مربوط رسیدگی می شود.

انتهای پیام

کد خبر 12148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =