کد خبر 12159
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

شاکله بودجه ارسالی دولت حفظ شد/درآمدهای نفتی بدون تغییر تصویب شد

شاکله بودجه ارسالی دولت حفظ شد/درآمدهای نفتی بدون تغییر تصویب شد

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه تلاش این کمیسیون حفظ شاکله لایحه ارسالی دولت بوده است، گفت: منابع مورد نظر دولت از محل صادرات نفت خام و گاز طبیعی بدون تغییر به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، سیدشمس الدین حسینی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری با تشریح مهم ترین ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۲ گفت: در بررسی لایحه بودجه تمام تلاش کمیسیون تلفیق این بود که سقف منابع و شاکله بودجه حفظ شود.

وی افزود: در تبصره (۱) که شاید مهمترین ماموریت آن تعیین تکلیف منابع حاصله از صادرات نفت خام و گاز طبیعی است، همان عدد ۶۰۴ هزار میلیارد تومان که به پیشنهاد دولت در بودجه بود، بدون تغییر به تصویب رسید.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ افزود: الحاق مهمی که در صحن در تبصره (۱) انجام شد، این بود که دولت در بند (ی) تبصره (۱) پیشنهاد داده بود که ۴.۵ میلیارد یورو به تفکیک ۳ میلیارد یورو برای تقویت بینه دفاعی و ۱.۵ میلیارد یورو برای محرومیت زدایی و برخی از مسائل عمرانی اختصاص داده شود که علاوه بر آن تصویب شد ۵۰۰ میلیون یورو برای تکمیل پالایشگاه مهر خلیج فارس اختصاص داده شود. البته این هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کند بلکه به صورت تسهیلات به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود که باید پس از ۳ سال اصل یا فرع آن را به صورت ارزی یا فرآورده دولت بازگرداند.

انتهای پیام

کد خبر 12159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =