کد خبر 13328
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

خنکداری:

نباید کالاهای اساسی یکی پس از دیگری از سفره مردم حذف شود

نباید کالاهای اساسی یکی پس از دیگری از سفره مردم حذف شود

نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید کالاهای اساسی یکی پس از دیگری از سفره مردم حذف شود، گفت: باید اصطلاحا چوب نظارت بر کالاهای اساسی مردم همیشه بالا باشد وگرنه هر فردی به دنبال منفعت طلبی خود است.

به گزارش نمایندگان، کمال علی پور خنکداری نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ تورم و راهکارهای مهار آن در کشور بیان کرد: مردم تورم را حس می کنند و حتی نرخ آن را پیش از اعلام عمومی می دانند.

وی با بیان اینکه چند مولفه در کاهش نرخ تورم تاثیرگذار است، بیان کرد: دولت باید در زمینه کاهش نرخ تورم فکر خود را معطوف به تولید کند چراکه سیاست عرضه و تقاضا در کاهش نرخ تورم امری مهم است و می تواند آرامشی در عرصه تولید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت باید از تولید حمایت کند، اظهاکرد: تولید نباید در بروکراسی و دست اندازهای اداری گیر کند. نباید یک تولید کننده برای اخذ تسهیلات از محل تبصره های بودجه در دست اندازهای اداری گیر کند و نهایتا تلاشش بی نتیجه بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رونق تولید در کشور ایجاد نشود نه تنها تورم کاهش پیدا نخواهد کرد بلکه بالاتر هم خواهد رفت.

وی با بیان اینکه دولت باید شرایطی را فراهم کند که مردم در یک محیط امن و آرامش منابع خود را در تولید هزینه کنند، بیان کرد: در حال حاضر نقدینگی و پول های سرگردان در جامعه تورم را بیشتر می کند. متاسفانه حجم این نقدینگی می تواند به  بخش مسکن، طلا و دلار حمله ور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید شرایط را برای رونق تولید فراهم کند، بیان کرد: پیرو این شرایط باید نقدینگی از کف جامعه جمع شود.

وی با بیان اینکه بازار کسب و کار و تجارت داخلی رها شده و کنترل و نظارتی بر آن وجود ندارد، اظهارکرد: متاسفانه در این شرایط مردم نمی دانند قرار است چه نوع رویکردی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در محصولات پروتئینی یک جا قیمت هر کیلو گوشت ۲۵۰ هزار تومان و در یک جای دیگر ۵۵۰ هزار تومان است، گفت:مگر می شود هر کیلو گوشت گوسفند قیمت های مختلفی داشته باشد. این نشان از این دارد که دولت در زمینه فعالسازی بخش نظارت و تعزیرات همت نمی کند.

وی با بیان اینکه تعزیرات باید در کف میدان ایستاده و قیمت کالاها را در راستای کاهش نرخ تورم کنترل کند، بیان کرد: تورم بسیاری از کالاهای اساسی با نظارت تعزیرات قابل کاهش است،  بنابراین باید چوب نظارت بر کالاهای اساسی مردم همیشه بالا باشد وگرنه هر فردی به دنبال منفعت طلبی خود است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گفته می شود که چرا مردم وقتی قیمت گوشت افزایش پیدا می کند هیچ واکنشی نشان نمی دهند که باید گفت متاسفانه مردم فراموش کرده اند که کالایی همچون گوشت سر سفره شان بوده است و در حال حاضر نگران مرغ هستند و پیگیر این هستند که چرا قیمت مرغ بالا و یا پایین می رود. بنابراین نباید اجازه داد کالاهای اساسی یکی پس از دیگری از سفره مردم حذف شود و این نگران کننده است.

انتهای پیام

کد خبر 13328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =