کد خبر 13552
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

دستغیب در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی؛

نظارت بر عملکرد حوزه پولی و مالی کشور، همواره مد نظر دیوان قرار دارد

نظارت بر عملکرد حوزه پولی و مالی کشور، همواره مد نظر دیوان قرار دارد

رئیس کل بانک مرکزی به همراه جمعی از معاونان و مدیران این نهاد با حضور در دیوان محاسبات کشور با رییس کل دیوان محاسبات کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش نمایندگان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمد رضا دستغیب رییس دیوان محاسبات کشور در این دیدار با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات همواره در کنار بانک مرکزی برای نظارت بهتر بر مجموعه های مختلف فعال است، گفت: نظارت بر عملکرد حوزه پولی و مالی در کشور، یکی از موضوعاتی است که همواره مد نظر دیوان قرار دارد.

رئیس کل دیوان محاسبات با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: انتخاب شعار سال از سوی معظم له، وظایف نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات کشور را سنگین تر می کند تا با دقت نظر در رسیدگی های خود، در راستای تحقق هرچه بیشتر مهار تورم و رشد تولید گام بردارند.

دستغیب بررسی تخلفات و انحرافات در حوزه ارزی را مهم دانست و بیان داشت: نباید اجازه دهیم که زمینه برای وقوع تخلف بوجود آید و ضروری است تا با اصلاح برخی رویه های نادرست که تا پیش از این معمول و مرسوم بوده، جلوی بروز این قبیل انحرافات را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید مردم در حوزه تامین کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری، مشکلی احساس کنند، گفت: یکی از موارد مهمی که بانک مرکزی باید بر روی آن تمرکز و اهتمام ویژه داشته باشد، موضوع تامین ارز برای نیازهای ضروری همچون حوزه دارو، درمان و کالاهای اساسی است.

رئیس کل دیوان محاسبات ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر شرکت های دولتی و شبه دولتی، گفت: دیوان محاسبات با دقت و جدیت در موضوع شرکت های دولتی و شبه دولتی ورود پیدا کرده است.

دستغیب در خاتمه با اشاره به ضرورت آموزش مستمر افراد شاغل در دستگاه ها، بخصوص مسئولان اداری و مالی، خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا با پالایش قوانین موجود، بسترهای فسادزا و زمینه های بروز تخلفات در دستگاه ها را کاهش دهیم.

در ادامه این دیدار، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به مدیریت بهینه منابع ارزی در این نهاد، اظهار داشت: برنامه های مختلفی را برای حوزه ارزی تدارک دیده ایم که برخی از آنها در حال اجراست و شاهد عملیاتی شدن برخی دیگر نیز در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر لزوم نظارت بر شرکت های دولتی و شبه دولتی، گفت: بخش زیادی از مفاسد و انحرافات در شرکت های زیرمجموعه برخی ارگان ها بوجود می آید و بر همین اساس حتما باید عملکرد این مجموعه ها تحت رصد و نظارت دقیق نهادهای نظارتی باشد.

وی در ادامه افزود: معتقدم راهکار حل بسیاری از مسائل اقتصادی کشور، تقویت نظارت و رعایت مقررات است و اگر بانک مرکزی وظایفش را به درستی انجام دهد، خیل عظیمی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

فرزین در پایان از آمادگی کامل بانک مرکزی برای هرگونه همکاری با دیوان محاسبات کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد که چنین جلساتی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 13552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =