کد خبر 13618
۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

رئیس مجلس الجزایر:

هرگز از مواضع خود در قبال آرمان ملت فلسطین عقب‌نشینی نخواهیم کرد

هرگز از مواضع خود در قبال آرمان ملت فلسطین عقب‌نشینی نخواهیم کرد

رئیس مجلس الجزایر عصر سه‌شنبه با رئیس شورای ملی فلسطین دیدار کرد و گفت که این کشور هرگز از مواضع خود در قبال آرمان ملت فلسطین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش نمایندگان، از خبرگزاری سما فلسطین، «صالح قوجیل» رئیس مجلس الجزایر با «روحی فتوح» رئیس شورای ملی فلسطین در الجزیره دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس الجزایر در دیدار با فتوح تاکید کرد که مساله فلسطین مساله محوری برای الجزایر است و قابل معامله نیست و از آن عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی پایداری مردم فلسطین را که همچنان از سرزمین و مقدسات خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کنند، تمجید کرد.

بر اساس این گزارش، قوجیل با فتوح درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطین، تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به قدس و مقدسات اسلامی، پافشاری تل آویو در سیاست شهرک سازی‌ها، تصرف اراضی فلسطینی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و آواره شدن آنها گفت وگو کرد.

قوجیل گفت که اعلامیه الجزایر که منجر به اتحاد گروه‌های فلسطینی شد، بدون خواست همه امضاکنندگان آن و در نظر گرفتن منافع کلان، به اهداف عالیه خود نخواهد رسید.

این مقام الجزایری همچنین سیاست ریاکارانه و گزینشی کشورهای غربی را محکوم کرد که با سکوت خود در قبال آنچه سرزمین فلسطین شاهد آن است، به (رژیم) اسرائیل برای تداوم اقدامات شنیعش چراغ سبز نشان می‌دهند.

وی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل خواست که مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفته و منشورهای سازمان ملل را در این زمینه اجرا کنند.

رئیس شورای ملی فلسطین نیز در این دیدار از نقش تاریخی الجزایر در وحدت بین فلسطینیان و روند انجام آشتی ملی که اکتبر گذشته با امضای اعلامیه الجزایر محقق شد، تمجید کرد.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نیز تاکنون بارها اعلام کرده است که کشورش از آرمان‌های مردم فلسطین حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 13618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =