کد خبر 13866
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

با موافقت نمایندگان؛

۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی برای موجرانی که خانه خود را به خانوار دارای ۳ فرزند اجاره دهند

۱۰۰ درصد تخفیف مالیاتی برای موجرانی که خانه خود را به خانوار دارای ۳ فرزند اجاره دهند

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا افرادی که خانه های خود را به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا ۳ دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف شوند.

به گزارش نمایندگان، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 9 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده 10 این طرح با 212 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین به دنبال پیشنهاد محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان با حذف بند (و) این ماده با 174 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 259 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 10 این طرح؛

تبصره 11 ماده 53 قانون مالیات های مستقیم به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

تبصره 11- موارد زیر مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره هستند:

الف) درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق‌ موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم و درآمد ناشی از اجاره برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستاجر هستند تا سقف اجاره ای که می‌پردازد، مشمول تخفیف 100درصدی گردد.

ب) در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول 70% تخفیف و برای قرارداد 3 سال و بیشتر مشمول 100% تخفیف می گردد.

ج) در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای 3 فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا 3 دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول 100% تخفیف خواهد شد.

د) واحدهایی که میزان اجاره بهای آنها حداقل 15% کمتر از ارزش اجاره منطقه ای موضوع ماده 9 این قانون باشد از 50% تخفیف مالیات بر درآمد اجاره برخوردار می شوند. آیین نامه اجرایی این جزء توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

ه) واحدهای استیجاری در مناطقی که بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی دچار کمبود مسکن استیجاری هستند تا 5 سال پس از اعلام فوق الذکر، از مالیات بر درآمد اجاره معاف هستند.

انتهای پیام 

کد خبر 13866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =