کد خبر 13954
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

یوسفی:

توسعه راه های روستایی و ریلی در اولویت برنامه هفتم قرار گیرد/ توجه به توسعه متوازن امری لازم و ضروری است

توسعه راه های روستایی و ریلی در اولویت برنامه هفتم قرار گیرد/ توجه به توسعه متوازن امری لازم و ضروری است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برنامه هفتم ۵ ساله باید خط سیر کشور را مشخص کند بیان کرد: توسعه راه های روستایی و ریلی در اولویت برنامه هفتم قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان ما، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت تدوین برنامه هفتم ۵ ساله، بیان کرد: در این ایام دولت بنا دارد لایحه برنامه هفتم را تقدیم مجلس کند، یکی از مباحثی که باید در این لایحه به درستی دیده شود، توسعه زیرساخت ها از جمله راه های روستایی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سنوات گذشته با پیگیری های نمایندگان و همت دولت در کارهای عمرانی جهش خوبی در کشور رخ داد به خصوص با اختصاص قیر رایگان برای راه های روستایی، نوسازی مدارس، جاده بین مزارع گام های خوبی برداشته شد. در بودجه سنواتی نیز با همت مجلس و تلاش دولت به نحوی اعتبارات در نظر گرفته شد که در مدت زمان مشابه شاهد سه برابر اقدامات عمرانی در راه های روستایی بوده ایم.

وی گفت: زمانی که مجلس یازدهم کار خود را در سال 99 آغاز کرد، بودجه راهداری کمتر از 5 هزار میلیارد تومان بود که در سال های گذشته این بودجه به بیش از 20 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما همچنان در برخی استان ها به خصوص استان های جنوبی کشور کمبودهایی در حوزه زیر ساخت و راه ها داریم که باید با تخصیص اعتبارات متوازن و عدالت در پیش برد پروژه های کمبود این مناطق را برطرف کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه توسعه متوازن در کشور اعمال نشده و هر کسی قدرت چانه زنی داشته توانسته اعتبار بیشتری دریافت کند در مجلس یازدهم تلاش شد بر اساس عدالت کارها پیش برود. از این رو انتظار می رود در برنامه هفتم به موضوعات زیر ساختی، راه، ریل و توسعه شبکه آب و فاضلاب توجه شود، این موارد هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. با ایجاد کریدورهای ریلی انگیزه برای سرمایه گذاری در مناطق افزایش می یابد از این رو رونق اقتصادی و اشتغال زایی رقم می خورد.

این عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: شنیده شده برنامه هفتم 300 ماده در 180 صفحه تدوین شده است که امیدواریم چنین نباشد چرا که برنامه باید خط سیر پیشرفت کشور را مشخص کند با این حال امیدواریم دولت و سازمان برنامه و بودجه احکام خوبی برای توسعه راه ها در نظر بگیرد تا گله به حق مردم در استان ها و روستاها از کمبودهای زیر ساختی برطرف شود.

منبع: برنا

انتهای پیام

کد خبر 13954

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =