کد خبر 14670
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

نیکزاد:

لزوم تاکید «حوا» بر دو بعد خانواده و زن/ هرگونه حمایت لازم را تسهیل خواهیم کرد

لزوم تاکید «حوا» بر دو بعد خانواده و زن/ هرگونه حمایت لازم را تسهیل خواهیم کرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره حوا باید دو بعد خانواده و زن را نمایش دهد و به رشد و شکوفایی آن فکر کند و ما در این مسیر هرگونه حمایت لازم را تسهیل خواهیم کرد چراکه معتقدیم خانواده کانون تمام پیشرفت‌های برای کشور خواهد بود.

به گزارش نمایندگان، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی به‌بهانه برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا درباره جایگاه خانواده در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی گفت: مقدس‌ترین و مهم‌ترین نهادی که در مکتب اسلامی مطرح است، نهاد کوچک و اجتماعی خانواده است. محوریت این خانواده در اسلام زن است؛ زن می‌تواند در کنار همسرداری و تربیت فرزند و مدیریت خانواده، برخلاف آنچه علیه فرهنگ دینی و ایرانی ما تبلیغ می‌کنند، در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فعالیت کند.

او نگاه جمهوری اسلامی ایران به زن را بی‌بدیل و آرمانی خواند و با تاکید براینکه خانواده و زن در تاریخ ایران جایگاه ممتازی داشته است و در دوران کنونی به اوج رسیده است، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدیم که زنان در عرصه‌های جدیدی مانند قانون‌گذاری و حقوقی و بسیار دیگری از موضوعات بروز و ظهور جدی داشته‌اند و در سطح جهان درخشش کرده‌اند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، جایگاه مادری را مهم‌ترین عرصه و وظیفه الهی زن دانست و عنوان کرد: یک زن وقتی به اوج کمال و شکوفایی می‌رسد که به نقطه و جایگاه مادری نائل آید لذا اصالت زن در همسری و مادری است و ابتداً خداوند زن را آفریده است تا در کانون مدیریت و هدایت و تربیت خانواده و فرزندان و همسر قرار گیرد و در کنار این وظایف هیچ منع و مانعی برای حضور زنان در جامعه اسلامی و در عرصه‌های مختلف وجود نداشته و ندارد لذا دستاوردهای زنان ما بی‌سابقه است.

نیکزاد جایگاه زن ایرانی را بی‌همتا دانست و تصریح کرد: هیچ قله علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی برای زنان ایرانی وجود نداشته است که به آن دست پیدا نکرده باشند لذا زنان ایرانی سراسر افتخار هستند و ایران به آن‌ها می‌بالد؛ ما در مجلس شورای اسلامی تسهیل‌گر ظهور و تاثیرگذاری زنان کشورمان خواهیم بود.

او برگزاری نخستین جشنواره فیلم حوا با محوریت خانواده و زن را یک ایده لازم و ضروری دانست و گفت: حتماً سینما می‌تواند در مسیر پیشرفت خانواده ایرانی که با محوریت زن و مادر قرار دارد، تاثیرگذار باشد. جشنواره حوا باید ذوابعاد خانواده و زن را نمایش دهد و به رشد و شکوفایی آن فکر کند و ما در این مسیر هرگونه حمایت لازم را تسهیل خواهیم کرد چراکه معتقدیم خانواده کانون تمام پیشرفت‌های برای کشور خواهد بود.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به دبیری مهدیه سادات محور و با همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد ۱۶ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 14670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =