کد خبر 15495
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

رحیمی جهان آبادی:

اهانت سوئد به قرآن کریم مصداق بارز نقض حقوق بشر است

اهانت سوئد به قرآن کریم مصداق بارز نقض حقوق بشر است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن محکوم کردن اهانت غربی‌ها به قرآن‌ کریم، گفت: اقدامات اخیر در کشور سوئد و بعضی از کشورهای اروپایی مصداق بارز نقض حقوق بشر است لذا دستگاه دیپلماسی باید در روابط ما با کشور سوئد تجدید نظر کند.

به گزارش نمایندگان، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و بعضی از کشورهای اروپایی، این اقدامات را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانست و گفت: در قوانین دموکراسی غرب، افراد تا جایی آزاد هستند که به حریم و حقوق، سلامت و زندگی دیگران آسیبی وارد نشود؛ اما در همین قانون متأسفانه برای توهین به مقدسات دینی اعم از دین اسلام، مسیحیت،  یهود و سایر ادیان آسمانی،  به راحتی مجوز صادر می‌شود و قلوب میلیاردها انسان در جهان که به ادیان آسمانی اعتقاد و ارادت قلبی دارند را جریحه‌دار می‌کنند.

وی اضافه کرد: این قبیل اقدامات به بهانه اینکه در غرب آزادی بیان است، رشد افراط‌گرایی و مسائل و مصیبت‌هایی که افراط‌گرایی برای جهان اسلام و خود غرب دارد را تشدید می‌کند.

هتک حرمت به قرآن کریم در توطئه‌های امنیتی ریشه دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: معتقدیم این رفتارها ریشه در توطئه‌های امنیتی دارد که تلاش می‌کند فضای جهان اسلام را ملتهب نگه دارد، مسلمانان را در جوامع غربی با نظام‌ها سیاسی حاکم درگیر کنند و مانع مهاجرت، حضور و فعالیت آن‌ها در کشورهای غرب شوند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام اخیر سوئد را به عنوان یک انسان، یک مسلمان و کسی که ارادت قلبی به کلام خداوند، قرآن مجید دارد و برای همه ادیان آسمانی احترام قائل است، محکوم می‌کنم. قطعا این اقدام برای منافع دولت سوئد و هم برای منافع دولت‌های اروپایی و برای حفظ صلح، ثبات و امنیت در جهان، آسیب‌هایی ایجاد خواهد کرد.

رحیمی جهان‌آبادی در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری و برخورد قاطع دستگاه دیپلماسی و همچنین مجلس شورای اسلامی،  حداقل از حریم قرآن کریم و آزادی اعتقادات -که جزو اصول مطرح در اسناد بین‌المللی، داشتن باور و آزادی در اعتقاد است-  دفاع شود و در روابط ما با کشور سوئد هم تجدید نظر اساسی اتفاق افتد تا سوئد بداند هر اقدام، تصمیم و رفتار او در جهان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام 

کد خبر 15495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =