کد خبر 15797
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

حاجی دلیگانی:

آزمون وکالت ۱۴۰۲ امسال برگزار می شود/ تغییر مرجع صدور پروانه وکالت و طراح سوالات آزمون کانون وکلا

آزمون وکالت ۱۴۰۲ امسال برگزار می شود/ تغییر مرجع صدور پروانه وکالت و طراح سوالات آزمون کانون وکلا

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مورد برگزاری آزمون وکلا ۱۴۰۲ در سال جاری گفت: بر اساس تبصره ۱ ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزاری آزمون وکالت در سال جاری تکلیف قانونی است و می بایست آزمون در سال جاری برگزار گردد.

به گزارش نمایندگان به نقل از آقای اقتصاد، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری آزمون وکلا ۱۴۰۲ در سال جاری گفت: بر اساس تبصره ۱ ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزاری آزمون وکالت در سال جاری تکلیف قانونی است و می بایست آزمون در سال جاری برگزار گردد، مجلس پیگیر برگزاری آزمون در سال جاری است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان سنجش ، آزمونی که مرداد برگزار شد مربوط به سال گذشته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قانوندانان نباید در صدد دور زدن قانون و تخطی از قانون باشند.

عضو هیأت تحقیق و تفحص از کانون وکلا گفت:  مجلس موضوع تغییر نهاد صادر کننده پروانه وکالت را دنبال می کند و به زودی صدور پروانه وکالت از کانون وکلا سلب و به نهاد دیگری واگذار می شود.

وی افزود در پاسخ به سوال که شنیده می شود مجلس به دنبال تغییر نهاد طراح سوالات آزمون وکالت است گفت: طرح سوالات آزمون نیز به نهاد دیگری سپرده مانند سازمان سنجش سپرده می شود. هئیت تحقیق و تفحص نیز به زودی کار خود را آغاز می نمایند.

انتهای پیام

کد خبر 15797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • M IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 0
    دوستان کانون های وکلا دارن تلاش می کنند تا تحقیق و تفحص ازشون انجام نشه و کماکان انحصار رو در دست داشته باشند و داوطلبان رو بدبخت کنند. اینجا نیازه که کارزاری جهت انجام تحقیق و تفحص از کانون های وکلا و انحصارطلبی کانون های وکلا انجام بشه تا معلوم بشه دارن چه غلط هایی انجام میدن‌. سالانه میلیاردها میلیارد از داوطلبان پول می گیرن. علاوه بر این معلوم نیست چه کارهایی دیگری دارن انجام میدن که احساس خطر کردند.
  • M IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 0
    درود خدا بر حاجی دلیگانی
  • مرضیه IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام یعنی پاییز 1402دوباره آزمون داریم ؟