کد خبر 16771
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

بیگی نژاد:

مردم ایران همواره از مظلومان در هر نقطه از جهان حمایت کرده و می‌کنند

مردم ایران همواره از مظلومان در هر نقطه از جهان حمایت کرده و می‌کنند

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه گفته شود مردم ایران از کمک دادن به دیگران خسته شدند یک دروغ است، مردم ایران همواره عاطفی، با ایمان و خیر رسان بوده و در خصوص مردم غزه نیز اینگونه است.

به گزارش نمایندگان، هادی بیگی نژاد با تاکید بر اینکه مردم ایران در حمایت از مظلومان جهان مخالفتی با سیاست‌های حاکمیت ندارند، بیان کرد: ما بعد از انقلاب اسلامی و مقداری قبل از آن مبانی دینی را جلوی خود قرار داده و گفتیم که حاکمیت جمهوری اسلامی بر مبنای اصول اسلامی حرکت خواهد کرد. ممکن است که تاکنون به برخی از اهداف خود دست نیافته باشیم اما مسیر ما تا به امروز این بوده است. جهت گیری مردم و حاکمیت در راستای تحقق اهداف و برنامه های اسلامی بوده است. در هر کجا که مظلومی وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی همواره از آنان حمایت کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آن زمانی که آمریکایی ها به عراق حمله کردند ما تا جایی که توانستیم به مردم عراق کمک کردیم. نرفتیم بجنگیم اما پناه آنان بودیم. زمانی که در بوسنی و هرزه گوین، صرب ها نسل کشی می کردند ما به آنان کمک دادیم. زمانی که در افغانستان جنگ شد ما پناه مردم افغان شدیم. اینکه گفته شود مردم ایران از کمک دادن به دیگران خسته شدند یک دروغ است و اصلا صحت ندارد. همواره مردم ایران عاطفی، با ایمان و خیر رسان بوده و اکنون نیز اینگونه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ملت ایران از آنچه که در غزه اتفاق می افتد ناراحت هستند و دلشان می خواهند کمکی به مردم غزه کنند. حال اگر منافع ملی را در کنار این موضوع قرار دهیم، منافع ملی ایجاب می کند تا ما این مسیر را طی کنیم. به عنوان مثال ما در جنگ جهانی اول و دوم اعلام بی طرفی کردیم. گفتیم ما اصلا کاری نداریم. نتیجه چه شد؟ در هر دو جنگ نیز ایران اشغال شد. نمی‌شود کشوری بی موضع باشد. اگر بی موضع باشیم هر دو طرفی که درگیر دعوا هستند، ما را له می کنند. جمهوری اسلامی هم از لحاظ دینی و اسلامی وظیفه دارد در خصوص ظلم در جهان موضع بگیرد و هم از لحاظ منطقی و منافع ملی.

بیگی نژاد در پایان تاکید کرد: اما راجع به برخی افراد بنده باید بگویم که شما تا الان نه خون و نه جانی دادید و نه جنگ رفتید. بگذارید افرادی که رفته و می‌جنگند و شهید می‌شوند و برای شما امنیت می آورند، کار خود را پیش ببرند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 16771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =