کد خبر 17132
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

دانشگاه‌ به تشکل‌های دانشجویی بها دهد

دانشگاه‌ به تشکل‌های دانشجویی بها دهد

دانشجویان حاضر در برنامه تهران 20 به عنوان نماینده‌ای از قشری از دانشجویان فرهیخته و تأثیرگذار در جامعه در خصوص مطالبات آنان به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش نمایندگان، به نقل از روابط عمومی"تهران 20"، زهرا عظیمی و علیرضا صفری به عنوان نماینده‌ای از قشری از دانشجویان فرهیخته و تأثیرگذار در جامعه در این برنامه در خصوص مطالبات دانشجویان به گفت‌وگو پرداختند.

زهرا عظیمی گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته به واسطه تهاجمات فرهنگی دشمنان تلاش شده تا دانشجویان را از فعالیت‌های تشکیلاتی و ورود به مسائل و مشکلات جامعه دور کنند. تشکل‌های دانشجویی همیشه پیشرو حرکت‌ها و جنبش‌های دانشجویی بوده‌اند، از سوی باید دانشگاه‌ها به تشکل‌های دانشجویی بها دهند.

نمایندگان باید همچون دیالمه باشند

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس افزود: از وزارت کشور که اصلی‌ترین مجری انتخابات است انتظار داریم که اگر می‌خواهد شاهد عظم جدی مردم باشد، توجه به مناطق محروم جهت اخذ رای را در اولویت کاری خود قرار دهد. علاوه بر این، ما در مجلس شورای اسلامی نیاز به افرادی همچون شهید دیالمه داریم که شخصی آینده‌نگر بود.

سیاست‌زدایی از دانشگاه

علیرضا صفری با اشاره به اینکه دانشجویان نقش حلقه‌های میانی حاکمیت را دارند، افزود: اتفاقی که امروز در دانشگاه می‌بینیم، ثمره سال‌ها سیاست‌زدایی از دانشگاه است. امروز به مرور از آنجا که حتی همین میزان از سیاسی بودن دانشگاه، خودبخود توجهات سیاسی را افزایش می‌دهد، تلاش کردند هر نوع سیاسی بودن را حذف کنند.

وی درباره برخی از مطالبات خود بیان کرد: طی چند سالی که جای خالی قوه قضائیه در دانشگاه کاملا مشهود است و باعث افتخار است که فردا با دانشجویان دیدار خواهند کرد. علاوه بر این، فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی از سوی مدیران فرهنگی نباید محدود شود، این مسئله موضوع است که قبلا هم عنوان شده است.

ارائه خدمات به دانشجویان با حفظ کرامت انسانی

ابوالفضل دانشور، مدیر کل دانشجویان سازمان امور دانشجویان در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره خوابگاه متاهلی در نظام آموزش عالی کشور، بیان کرد: این موضوع در حوزه صندوق رفاه دانشجویان است اما یک نهضتی برای گسترش این مجتمع‌ها شکل گرفته است. با توجه به اینکه طی دو هفته گذشته مجتمع خوابگاه متاهلی با ظرفیت 500 هزار واحد کلنگ‌زنی شده است، باید در نظر داشته باشیم که این فرایند زمان‌بر است.

وی در ادامه افزود: تشریح جزئیات میزان افزایش شهریه دانشگاه‌ها یک مسئله مفصلی است که در این گفتگوی تلفنی فرصت نمی‌شود. اما هدف اصلی اداره کل دانشجویی و فرهنگی ارائه خدمات به دانشجویان با حفظ کرامت انسانی و همچنین پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

انتهای پیام

کد خبر 17132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =