کد خبر 17555
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

باقری:

لایحه بودجه سال آینده واقع بینانه‌تر از لوایح قبلی تدوین شده است

لایحه بودجه سال آینده واقع بینانه‌تر از لوایح قبلی تدوین شده است

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ۱۴۰۳ واقع بینانه‌تر از لوایح قبلی تدوین و تنظیم شده که قطعاً یک گام رو به جلو در حوزه تقنین است.

به گزارش نمایندگان، حجت الاسلام مهدی باقری روز سه شنبه گفت:‌ احتمالا پاشنه آشیل این لایحه در متن فعالیت‌های اجرایی دولت نهفته باشد.

باقری در خصوص تحقق درآمدهای پیش بینی شده بودجه سال آینده، افزود: این مهم قابل تحقق است اما موانع روزمره ای که در سال های قبل هم بوده همچنان وجود دارد اینکه مجموعه دستگاه ها و شرکت ها واقعا اهتمام داشته باشند، بحثی است که ربطی به لایحه ندارد.

وی اضافه کرد:لازم است مجموعه دولت در درآمدها تلاش جدی کند تا این درآمدها در بازه زمانی مورد نیاز و در سقف واقع‌بینانه مورد نظر، تحقق یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از نقاط ارزشمند لایحه، تلاش در اصلاح ساختار بودجه در شکل و محتواست که اتکا به منابع پایدار و کاهش منابع درآمدی نفتی از جمله آنها به شمار می رود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگرچه دغدغه افزایش غیرمنطقی درآمدهای مالیاتی، ناترازی تولید و مصرف انرژی و مباحث پایه های درآمدی قطعا باید در کمیسیون تلفیق بیشتر مورد توجه باشد تا در پایان اجرای قانون بودجه ۱۴۰۳ شاهد اشکالات تقنینی نباشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بررسی بودجه در مجلس، آسیب های مربوط به تلفیق و بررسی مربوط به صحن مجلس است، خاطر نشان کرد: افزایش سقف درآمدی بدون درنظر گرفتن پایداری منابع و تحقق واقع بینانه آن و در ادامه افزایش سقف مصارف و هزینه ها از جمله این آسیب هاست.

حجت الاسلام باقری خاطر نشان کرد: به طور قطع هزینه ها و مصارف، میل جدی به تحقق دارند و در صورت محقق نشدن درآمدها، ناترازی و کسری بودجه و مشکلات اقتصادی و معیشتی را در زندگی مردم و حکمرانی ایجاد می کند.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام 

کد خبر 17555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =