کد خبر 17710
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

روز شمار انتخابات

۴۳ روز مانده به انتخابات/امکان تأیید رد صلاحیت شدگان/ کانال انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس افتتاح شد

۴۳ روز مانده به انتخابات/امکان تأیید رد صلاحیت شدگان/  کانال انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس افتتاح شد

همزمان با راه‌اندازی کانال‌های تیم دار تبلیغاتی تایید صلاحیت شدگان مجلس کانال تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش نمایندگان، نزدیک به شش هفته تا روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقیمانده است.

عابدینی معاون استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح کانال تبلیغات انتخاباتی نمایندگی مجلس گفت: در کشورهای غربی انتخابات بر اساس رای مردم از صندوق‌ها نیست. اما در جمهور اسلامی ایران انتخابات بی‌نظیر است. در منطقه هم بسیاری از کشورها صندوق رأی ندیدند.

سبد انتخاب باید متنوع باشد

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مولفه‌های مهم در مشارکت انتخابات، رضایتمندی مردم از وضع موجود، عملکرد مسئولان و فضای عمومی کشور است. دوم احساس رضایت نسبت به آینده است.
وی افزود: مولفه دوم تنوع رقابت است و سبد انتخاب بین حد مطلوب و معقول و متنوع باشد که مردم بین گزینه‌های مختلف  انتخاب کنند. 
باید سبد متنوع برای سلیقه های مختلف برای مردم وجود داشته باشد که مردم رأی خود را موثر بدانند. مولفه دیگر  فساد اقتصادی است و اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد. مردم می‌خواهند افرادی که در مصدر کار هستند به دور از فساد باشند.
وی مولفه دیگر را زد و خورد سیاسی خارج از حوزه رقابت اعم از سطح کلان و سران قوا و چه در سطح خرد دانست و آن را موجب ناامیدی مردم عنوان کرد.

کاهش تعداد رد صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت
سخنگوی شورای نگهبان در خصوص درصد رد صلاحیت‌ها گفت: نظارت سه مرحله برای بررسی‌ رد صلاحیت‌ها پیش‌بینی شده است. رد صلاحیت‌ها به هیات های اجرایی بر میگردد که در حوزه شورای نگهبان نیست و مرحله هیأت نظارت توسط شورای نگهبان تازه آغاز شده است.
نظارت سه مرحله برای بررسی‌ رد صلاحیت‌ها پیش‌بینی شده است. در مرحله نظارت تعداد رد صلاحیت‌های اجرایی به حد قابل توجهی کاهش پیدا کرد.
وی همچنین از امکان تأیید رد صلاحیت‌ شدگان خبر داد و گفت اگر در بررسی‌ها صلاحیت احراز شود، تأیید می‌شوند.

انتهای پیام

کد خبر 17710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =