کد خبر 17907
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

روزشمار انتخابات

۳۵ روز مانده تا انتخابات/ اصلاح طلبان و یک بام و دو هوای انتخاباتی/ انتخابات ایران سالم‌ترین انتخابات جهان

۳۵ روز مانده تا انتخابات/ اصلاح طلبان و یک بام و دو هوای انتخاباتی/ انتخابات ایران سالم‌ترین انتخابات جهان

یک مانده به انتخابات که معاندان از تحریم انتخابات و تکرار رسوایی های پیشین دم میزنند در داخل هم هنوز اصلاح‌طلبان بلاتکلیف و به نوعی یک بام و دو هوا هستند.

به گزارش نمایندگان، یک ماه مانده به انتخابات، بازار خبرهای انتخاباتی روز به روز داغ تر می‌شود از فضای تبلیغات صداوسیمایی نامزدها تا تحریم انتخابات از سوی معاندان کشور و نظام، همه و همه حکایت از اهمیت این روز مهم و سرنوشت ساز دارد.

یک بام و دو هوای انتخاباتی اصلاح طلبان 

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کاندیدایی ندارند، چطور لیست بدهند؟ جبهه اصلاحات می‌گوید ما انتخابات را تحریم نمی‌کنیم اما لیست هم نمی‌توانیم بدهیم؛ لیست از کجا بیاید؟ از آسمان که نمی‌آید.  

وی افزود:آقای باهنر و ترقی گفتند که لیست اصلاح‌طلبان در جیبشان است اما ما هنوز آن را مشاهده نکردیم. ما به عنوان جریان اصلاحات نشنیده و ندیده‌ام و همچنین لیستی وجود خارجی ندارد.

«فرض کنیم که اصلاح‌طلبان به میدان آمده و همه اقداماتی که در انتخابات‌های سال ۹۲ و ۹۶ انجام دادند را تکرار کنند؛ آقای خاتمی هم به میدان آمده و تکرار کند، شما فکر می‌کنید جامعه می‌پذیرد؟ همچین برآوردی را از زنان، از نسل Z، از دانشگاهیان و ... دارید؟»

وی گفت:تیپ جوان، طبقه متوسط، زنان، فرهنگیان و ورزشکاران و افرادی که سر مسائل سبک زندگی خود با اصولگرایان دعوا دارند؛ هستند. به نظر شما، این افراد منتظر هستند که خاتمی بگوید تکرار می‌کنم؟ متاسفانه اینطور نیست.

یک بام و دو هوای انتخاباتی اصلاح‌طلبان 

همچنین در گزارشی درباره رویکرد انتخاباتی اصلاح طلبان عنوان شده است که؛ انتشار راهبرد جبهه اصلاحات برای انتخابات در روزهای اخیر حکایت از این دارد که اصلاح‌طلبان در خصوص حضور یا عدم حضور در انتخابات هم‌چنان دچار دودستگی‌اند و هر گروهی ساز خود را می‌زند و نهاد اجماع ساز نیز تمایلی به موضع‌گیری صریح نسبت به این موضوع ندارد.  

 چند سالی است ایام انتخابات که می‌شود رادیکال‌های اصلاح‌طلب هم‌نوا با اپوزیسیون خارج‌نشین، ساز تحریم انتخابات کوک می‌کنند. تکلیف اپوزیسیون که روشن است، اما رادیکال‌های اصلاح‌طلب از انتخابات ۸۸ به این سو و در شرایطی که خود متهمان ردیف اول فتنه و خدشه به رأی اکثریت بودند، با فرار به جلو به قول معروف دستِ پیش گرفتند تا پس نیفتند و از آن پس تحریمی شدند تا به‌زعم خود انتقام ۸۸ را بگیرند.

 انتخابات ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات در جهان است

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال زیر سئوال بردن سلامت انتخابات هستند، گفت: انتخابات ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات در جهان است؛ چرا که مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و مراقبت از آن با خود مردم است.

وی ادامه داد:امیدواریم با هوشیاری ملی از امنیت کشور به ویژه در زمان انتخابات هم پاسداری شود. در بعد رقابت برای هر کرسی مجلس ۴۰ رقیب وجود دارد و این یعنی یک رقابت خوب.

خطیب جمعه تهران گفت: در مشارکت هم ان شاءالله همه مردم در انجام این کار بزرگ همراهی داشته باشند تا وظیفه دینی، ملی و الهی ما انجام شود.

تغییر حوزه انتخابیه از تهران به رشت

 نوبخت حوزه انتخابیه خود را در انتخابات مجلس از تهران به رشت تغییر داد

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه دولت حسن روحانی حوزه انتخابیه خود را در انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی از تهران به رشت تغییر داده است.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

شرکت نکردن در انتخابات شرکت نشانه نداشتن التزام عملی به اسلام است

سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفت : مشارکت نکردن حتی از روی تنبلی اشتباهی بزرگ است، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند التزام عملی به اسلام ندارد، بنابراین زمانی که تمامی بزرگان دعوت به مشارکت در انتخابات می‌کنند نباید به چنین افرادی توجه کرد.

 ویژه برنامه بی‌بی‌سی برای تحریم انتخابات

ملیحه محمدی، تحلیلگر سیاسی در پاسخ به مجری بی بی سی درباره تحریم انتخابات گفت: انتخابات در زمان پهلوی، شوخی بیش نبود!

نباید انتخابات را در ایران تحریم کرد؛ من اگر در ایران بودم حتما در انتخابات مجلس شرکت می‌کردم چرا که حتی فکر براندازی هم بیهوده است. پشت کردن به انتخابات غلط است.

همچنین مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توییتی به فرمایش رهبری اشاره کرد و نوشت «رهبر انقلاب: انتخابات را صحنهٔ جنگ قدرت قرار ندهید.»

انتهای پیام

کد خبر 17907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =