کد خبر 18313
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

نمایندگان‌ مجلس به جای انتصابات قومی به فکر مطالبات مردم باشند

نمایندگان‌ مجلس به جای انتصابات قومی به فکر مطالبات مردم باشند

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نمایندگان‌مجلس به جای انتصابات قومی و طایفه ای، به فکر مطالبات مردم باشند.

به گزارش نمایندگان، سردار محسن کریمی مشارکت را یک امر چند وجهی عنوان کرد و افزود: مردم سرمایه اصلی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی هستند که باید قدردان بود و تا زمانی که سرمایه اجتماعی در جامعه حضور دارد دشمن قادر نیست اقدامی از پیش ببرد و سناریوی آنها شکست خواهد خورد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: مشارکت تحت یک امر سیاسی از سوی نظام، منشور و سازمان بین المللی و مجموعه‌های جهانی رصد می‌شود و آن را نشانه مشروعیت، مقبولیت و توسعه یافتگی یک نظام می‌دانند چرا که در آن جامعه مردم تصمیم گیرنده سرنوشت خود هستند.

سردار کریمی گفت: به طور حتم مردم بار دیگر اقتدار و بلوغ سیاسی خود را در انتخابات پیش رو به رخ جهانیان خواهند کشید و باید اذعان داشت انتخابات یک مانور است و خطرات بسیاری را از جامعه دور خواهد کرد.

وی مردم سالاری دینی را یکی از دستاوردهای انقلاب و به عنوان یک حق سیاسی عنوان کرد و گفت: توسعه و اقتدار کشور نیازمند وحدت و انسجام است که به طور حتم با انتخابات این همبستگی محقق خواهد شد.

جمهوری اسلامی پایگاه محرومین جهان است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه انتخابات یک فرصت برای رقابت سالم و گردش نخبگان جامعه برای جایگزینی نخبگان قدیمی است، گفت: با مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار کشور نیز افزایش می‌یابد و این مهم باید مورد توجه ویژه باشد که جمهوری اسلامی پایگاه محرومین جهان است هزینه‌های زیادی برای حفظ این مهم صرف شد.

سردار کریمی ادامه داد: به طور حتم مجلسی که با آرای بالا و با مقبولیت بیشتری شکل بگیرد مجلس مقتدر و قدرتمند خواهد بود و این نشانه مقبولیت، بلوغ سیاسی، دوام و قوام کشور است و از سوی دیگر درصد رأی، تعهد و مسؤولیت پذیری مردم را نشان می‌دهد.

وی افزود: چنانچه از بعد الهی به موضوع انتخابات توجه کنیم می‌توان انتخابات را یک جهاد دانست و در این میان بیش از ۲۴۰ هزار شهید و ۶۰۰ هزار جانباز با انگیزه الهی که داشتند جان خود را فدا کردند که ارزش‌ها حفظ و این نظام تداوم داشته باشد چرا که مشارکت استمرار راه شهدا است و در صورت کوتاهی باید جوابگو باشیم.

انتخابات یک امر اجتماعی و سیاسی است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی انتخابات را یک امر اجتماعی و سیاسی عنوان کرد و افزود: تعهد گواه شعور سیاسی و اقتدار مردم است با مجلس قوی می‌توان مشکلات را رفع کرد که امید است مردم با مشارکت خود دشمن را ناامید و دلسوزان نظام را امیدوار خواهند کرد.

سردار کریمی گفت: قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون، وظیفه نمایندگان است که در این راستا باید ریل گذاری کشور به درستی انجام شود همچنین پس از تصویب قانون، باید بر اجرای آن نیز نظارت داشته باشند.

وی گفت: مردم مخالف فساد هستند و انتظار دارند قانون به درستی اجرا شود و دولت و وزرا کار خود را به خوبی انجام دهند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم نمایندگان همه مشکلات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل کنند چرا که یک بخش کار با نمایندگان است و عوامل مختلفی همچون دخالت خارجی‌ها، حوادث غیر مترقبه و محدودیت‌هایی که از سوی دشمن بر ما تحمیل می‌شود نیز مورد توجه قرار گیرد سپس در خصوص عملکرد نمایندگان قضاوت شود.

نخبه گزینی و التزام به شهدا جایگزین طایفه گزینی شود

سردار کریمی گفت: انتظار است در انتخاب نماینده به جای طایفه گزینی، التزام به شهدا و نخبه گزینی را مورد توجه قرار دهیم و نمایندگان به جای دخالت در انتصابات قومی و طایفه‌ای همچنین فشار بر دولت و وزرا به فکر مطالبات مردم باشند.

وی گفت: از سویی در انتخابات نمایندگان باید این مساله موردتوجه باشد که سطح زندگی آنها با مردم همخوانی داشته باشد که بتواند قشر محروم را درک کند که در این خصوص سطح رفتار و زندگی مقام معظم رهبری بهترین الگو است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: امید است نامزدهای انتخاباتی وعده‌هایی بدهند که در توان حوزه کاری نماینده باشند که به اعتماد مردم لطمه وارد نکند.

سردار کریمی افزود: باید به انتخابات به عنوان یک ارزش و عمل صالح دیده شود و به طور حتم‌چنانچه این نوع نگرش مدنظر ویژه باشد آن را آلوده نخواهیم کرد.

انتهای پیام 

کد خبر 18313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =