کد خبر 18323
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷

قلهکی در گفتگو با نمایندگان؛

مشارکت با وعده ملموس به مردم افزایش می‌یابد

مشارکت با وعده ملموس به مردم افزایش می‌یابد

فعال رسانه‌ای گفت: افزایش مشارکت  در صورت وعده ملموس و قابل انجام به مردم افزایش پیدا می‌کند. البته انتخابات رقابتی هم مهم است که می‌شد چهره های دیگری هم در صحنه حاضر باشند.

علی قلهکی فعال رسانه‌ای در خصوص استقبال مردم از انتخابات در گفتگو با نمایندگان، گفت: حضور مردم در صورتی زیاد می‌شد که کارآمدی محسوسی از مجلس فعلی و دولت مستقر می‌دیدند! وقتی سفرها کوچکتر می شود و علیرغم شعارها، تورم افزایشی است، مشارکت برای توده مردم معنا پیدا نمیکند.

وی افزود: بالاخره این مجلس قرار بود جهاد اقتصادی را به معنای واقعی کلمه ترجمه کند ولی  واقعیات صحنه چیز دیگری است. افزایش مشارکت هم در صورت قول ملموس و قابل انجام به مردم افزایش پیدا می‌کند. البته انتخابات رقابتی هم مهم است که می‌شد چهره های دیگری هم در صحنه حاضر باشند.
قلهکی  در خصوص جایگاه مجلس در بین مردم افزود: چهره مجلس در میان افکار عمومی در واقعیت خوب نیست. بخش زیادی از آن بخاطر کنش رسانه ای مجلس و تیم رسانه ای ریاست مجلس است که چهارسال پیش درباره آن هم حضوری به نزدیکان آقای قالیباف هشدار دادم و هم علنا نوشتم (که چیزی جز تهمت نثار ما نکردند) بخش دیگری هم بخاطر واقعیات میدانی است که مردم را نسبت به این مجلس دلسرد و اثر خود را در نظرسنجی‌ها گذاشته است. 
این فعال رسانه‌ای ادامه داد: عدم توضیح دقیق در ماجراهایی مثل دنا پلاس، شاسی بلندها (که مردم برآورد رانت از آن دارند)، صیانت و لایحه عفاف و حجاب این مجلس را غیرپاسخگو، غیرشفاف و عامل انسداد هر چه بیشتر در شرایط کشور نشان می‌دهد.

قلهکی درباره مجلس آینده نیز گفت: مجلس آینده باید چند کارویژه داشته باشد برای چند مساله خاص‌. حوزه صیانت را تعیین تکلیف کند بدون آنکه مردم آسیب ببینند. حوزه طرح عفاف و حجاب حوزه چالشی دیگر است و مهم تر از همه تعیین و تکلیف بحث اقتصادی با زیر شاخه های خودرو، سربازی، مسکن و مالیات.

وی در خصوص حاشیه‌های پیرامون ریاست مجلس نیز گفت:مسائلی چون سیسمونی فرزند آقای قالیباف یا اصلا سفر به ترکیه که توسط فرزند ایشان الیاس پذیرفته و عذرخواهی شد، طبیعتا بازخورد بدی در جامعه و همچنین برای فرماندهان نظامی ما داشت. ای کاش رئیس مجلس هم این ماجرا و هم ماجرای درخواست اقامت فرزندانشان در کانادا را شخصا توضیح می‌دادند. البته از همه اینها مهم‌تر پرونده هلدینگ یاس بود که هنوز هم علامت سوال بزرگی روی پیشانی آن است. یک کنفرانس خبری چندساعته با حضور خبرنگاران مستقل و آزاد، به خیلی از شبهات پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام 

کد خبر 18323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =