کد خبر 18660
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸

یادداشت

حلقه وصل؛ از «زندگی با آیه‌ها» تا بزرگترین محفل قرآنی

حلقه وصل؛ از «زندگی با آیه‌ها» تا بزرگترین محفل قرآنی

«زندگی با آیه‌ها»؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال بود که توانست با بهره گیری از ظرفیت‌ها و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود، یک حرکت ملی را رقم بزند.

نمایندگان- یادداشت: «یکی از نقطه‌های برجسته‌ی ماه رمضان امسال بحمداللّه شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار مختلف مردم در سراسر کشور بود.» این جملات بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه اول نماز عید فطر امسال بود؛ دستاوردی آسمانی که سازمان تبلیغات اسلامی نیز با پویش «زندگی با آیه‌ها» سعی در تحقق آن داشت.  

پویش «زندگی با آیه‌ها» همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرد و با استقبال گسترده هموطنان روبه‌رو شد؛ این پویش توانست با عبور از مرز ۱۰ میلیون مخاطب، یکی از بزرگترین پویش‌های قرآنی کشور را رقم بزند.

نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۵۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شدند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

در واقع «زندگی با آیه‌ها»؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال بود که توانست با بهره گیری از ظرفیت‌ها و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود، یک حرکت ملی را رقم بزند. 

از نشانه‌های اثرگذاری این پویش می‌توان به تائیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد؛ ایشان علاوه بر خطبه های نماز عید فطر، در دیدار اخیر خود با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها، در خصوص فضای قرآنی کشور هم گفتند: «خب امسال بحمدالله ماه رمضان، ماه رمضانِ خوبی بود، بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن، برای بنده خیلی خرسندکننده بود. اینکه در شهرهای مختلف، افراد متعدّدی، گاهی حتّی نوجوان‌هایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ، قرآن تلاوت می‌کنند این یکی از آرزوهای بزرگ بنده بود که بحمدالله می‌بینم دارد تحقّق پیدا می‌کند و تحقّق پیدا کرده بارها خدا را شکرگزاری می‌کنم.»

بنابر اعلام سازمان تبلیغات اسلامی، این طرح ملی منحصر به ایام ماه مبارک رمضان نیست و قرار است در سال‌های آینده نیز مورد توجه باشد و آغوش آن به روی علاقمندان به کلام وحی باز است.

یک جشن خانوادگی 100 هزار نفری حول محور قرآن

یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال برگزاری «محفل قرآنی امام‌حسنی‌ها» همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در نوروز امسال در ورزشگاه بزرگ آزادی بود که اجتماع عظیم 100هزارنفری را رقم زد.  برپایی اجتماع «امام حسنی ها» در ورزشگاه آزادی از برنامه‌های مؤثر در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بود که فرصتی برای یک جشن خانوادگی حول محور قرآن را در میلاد کریم اهل بیت فراهم کرد. 

مجموع این برنامه‌ها، ماه رمضان امسال را به جهت جاری شدن آیه ها  در متن زندگی جامعه ما، در یک ارتباط تعاملی و دو سویه رقم زد و انتظار می‌رود جامعه از آثار و برکات آن بهره مند شود. 

انتهای پیام

کد خبر 18660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =