کد خبر 1934
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

آقاجری:

خرید تضمینی خرما نوع استعمران آغاز شد

خرید تضمینی خرما نوع استعمران آغاز شد

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس گفت: خرید تضمینی خرمای استعمران در حوزه‌ی انتخابیه آغاز شد.

به گزارش نمایندگان ما، حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی، به همراه سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر از انبار تعاونی روستایی این شهرستان بازدید کردند.

 آقاجری در حاشیه‌ی این بازدید بیان داشت: خرمای استعمران منطقه‌ی جراحی بندر ماهشهر و هندیجان، یکی از مرغوب‌ترین خرماهای تولیدی در کشور است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن خرمای استعمران در بندر ماهشهر تولید شده که تعاونی روستایی با نرخ تضمینی که دولت معین کرده، این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کند.

آقاجری افزود: با وجود حجم انبوه تولید، کارخانه‌ی فرآوری خرما در حوزه‌ی انتخابیه‌ی بنده وجود ندارد و بخشی از محصول به صورت مواد اولیه‌ی صنایع غذایی صادر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به مشکل کمبود سبد برای جمع‌آوری محصول اشاره کرد و گفت: این موضوع برای کشاورزان مشکلات زیادی را به وجود آورده که با تلاش فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی بندر ماهشهر، تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده شده است.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز در این خصوص اظهار داشت: اهتمام ویژه‌ای ازسوی بنده و نماینده شهرستان در مجلس در بحث خرید خرما وجود داشت و تمام ظرفیت و توان شهرستان را در این حوزه به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: هر چند به لحاظ زمانی این کار مقداری دیر شروع شد، اما اکنون تعاونی روستایی با تمام ظرفیت خود خرما را از کشاورزان خریداری می‌کند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح از سوی کشاورزان صورت گرفته و میزان خرید خرما از سوی تعاونی روستایی رو به افزایش است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =