کد خبر 21366
۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

قائم‌مقام به نمایندگان توضیح داد

پنجشنبه تعطیل شود یا شنبه؟

پنجشنبه تعطیل شود یا شنبه؟

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: برای اینکه بتوانیم با دنیا اشتراک و تعامل داشته باشیم با تعطیلی دو روز در هفته موافق هستم اما تاکیدم فقط روز پنجشنبه نیست.

جمشید قائم مقام نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان، درباره موضوع تعطیلی دو روز در هفته اظهار کرد: اگر پنجشنبه تعطیل شود می‌تواند تا حدودی به صرفه جویی در مصرف انرژی مثل گاز و برق و غیره کمک کند اما نمی‌تواند جلوی مصرف بیش ازحد خود را بگیرد ما باید فرهنگسازی را از خانواده‌ها شروع کنیم تا بتوانیم در مصارف انرژی صرفه جویی کنیم همانطو که در کشورهای دیگر این مسیر دیده می‌شود که حتی برای گرم کردن آب از گاز استفاده نمی‌کنند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان افزود: برای اینکه بتوانیم با دنیا اشتراک بیشتری داشته باشیم با تعطیلی دو روز در هفته موافق هستم و لازم می‌بینم، اما تاکیدم فقط روز پنجشنبه نیست. باید بررسی و پیگیری کرد تا بتوان تصمیم درستی گرفته شود که تعطیلی در روزهای پنجشنبه و جمعه یا جمعه و شنبه باشد تا بهترین مراوده‌های اقتصادی کشورمان با سایر کشور ها شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد خبر 21366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    32 0
    سلام مصوبه تعطیلی شنبه ها توسط سه نهاد یعنی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و مرجعیت به دلیل شرعی، درست یا نادرست، رد شده و هرگز در آن تجدیدنظر نخواهد شد. درصورت عدم تصویب تعطیلی پنجشنبه ها، کسانی که هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل اند مثل کارمندان تهرانی و شرکت ها، به دلیل وحدت رویه در تعطیلات کارکنان و برقراری عدالت اداری، تعطیلی پنجشنبه های آنان هم لغو خواهد شد.
    • محسن IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
      30 1
      اکثر مخالفان تعطیلی پنجشنبه ها چه کسانی هستند: 1- تعداد بسیار کمی افراد کم سواد که با تجارت و اقتصاد مدرن، آشنایی ندارند.2- تجار و سرمایه داران زالو صفت که بدون پرداخت حقوق واقعی کارکنان از آنان به شدت بهره کشی می کنند. 3- افراد خودفروخته که توسط تجار و سرمایه داران خودپسند، اجیر، تطمیع و تشویق می شوند که مخالفت کنند.4- افراد باسواد اما تطمیع شده توسط مخالفان. 5- افراد خائن به کشور که به دنبال تشدید نارضایتی در کارکنان دولت و اختلال در نظام اجرایی کشور و تبدیل خودی به غیرخودی هستند.6- افراد خائنی که به دنبال فروپاشی نهاد خانواده و افزایش مشکلات پیری جمعیت و فرزندآوری هستند تا زمینه فروپاشی خودبخودی کشور را فراهم کنند.7- افراد خائنی که به دنبال القاء این مطلب به مردم هستند که مجلس به مردم و خواسته های آنها هیچ توجهی ندارد.8- افراد خائنی که به دنبال القاء این مطلب به شهرستانی ها هستند که مسئولین به شهرستانی ها اهمیت نمی دهند.
    • زهرا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      29 3
      در سالهای اخیر، تورم شدید موجب کاهش قدرت خرید کارکنان شده ؛ بطوریکه هم اکنون، حقوقی که کارکنان دریافت می کنند حقوق سه روز در هفته کارکنان است. با این وجود، سرمایه داران به دنبال تحریک نمایندگان محترم به مخالفت با تعطیلی پنجشنبه ها هستند تا نهایت بهره کشی را از قشر زحمت کش جامعه به عمل آورند!!!
    • تقی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
      23 1
      تجار، کارفرمایان و سرمایه داران بدانند کارگر و کارمند ستم دیده، افسرده و ناراضی، حتی اگر با اجبار پنجشنبه ها در محیط کار حاضر شود، خواسته یا ناخواسته به سوی کارشکنی، خرابکاری و انتقام کشیده خواهد شد.
    • تحلیگر پنجشنبه IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۲
      25 1
      طلا معیار بین المللی برای سنجش ارزش پول است. حقوق کارمندان با افزایش سالانه حدود 20 درصد، در هر چهار سال 2 برابر می شود؛ درصورتیکه در طی چهار سال گذشته، قیمت طلا(سکه) حدود 5 برابر شده است. این یعنی، ارزش حقوق کارمندان به اندازه دو پنجم چهار سال قبل گردیده است. اگر عدالت برقرار باشد متناسب با کاهش ارزش حقوق کارکنان روزهای کاری هم باید کاهش یابد. دو پنجم یک ماه، معادل 12 روز است، چون کارکنان فقط به اندازه 12 روز در ماه حقوق می گیرند پس باید 12 روز هم کار کنند که معادل سه روز کار در هفته و چهار روز تعطیلی در هفته است. متاسفانه با وجود اینکه هم اکنون، کارفرمایان 18 روز در ماه، معادل 4 روز در هفته، حقوق کارمندان را به هیچ وجه پرداخت نمی نمایند ولی با اکراه با تعطیلی پنجشنبه ها موافقت می کنند!!!
    • تعطیل اداری IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۶
      8 0
      تعطیلات رسمی شامل تعطیلاتی است که در قانون اساسی ذکر شده و در آن به منظور بزرگداشت واقعه ای خاص یا انجام فریضه ای معین، روز مشخصی تعطیل رسمی اعلام می گردد و مشمول همه اقشار و مردمان کشور می شود. مثلا روز عاشورا به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و روز جمعه به مناسبت برگزاری فرضیه نماز جمعه، تعطیل رسمی می باشند. تعطیل اداری شامل تعطیلاتی است که به منظور سازماندهی و مدیریت بهینه ساعات کاری کارکنان، روز مشخصی تعطیل اعلام می گردد و فقط مشمول کارکنان بوده و به سایر مردم جامعه ارتباطی ندارد. به عنوان مثال، کارکنان شیفتی که یک روز کامل( 24 ساعت) کار و دو روز (48 ساعت) تعطیل می باشند. یا تعطیلات روز پنجشنبه های کارمندان تهرانی و کارکنان اغلب شرکت ها مثل شرکت برق، شرکت آب، شرکت مخابرات و غیره در تهران و استانها. بنابراین تعطیلی پنجشنبه ها موضوع ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری که به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده تعطیل اداری است.
    • تعطیلی قطعی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۷
      6 1
      بررسی تعطیلی پنجشنبه ها ایندفعه با دفعات قبلی تفاوت دارد چون: 1-تاکنون این موضوع از منظر شرع و قانون اساسی بررسی نشده بود (تبعیض بین کارمندان تهرانی و شهرستانی در مورد تعطیلی پنجشنبه ها، غیر عادلانه و مغایر اصل عدالت مذهب شیعه و خلاف بند (9) اصل (3) قانون اساسی می باشد). 2-تعطیلی پنجشنبه ها به مطالبه بسیار جدی کلیه کارکنان و خانواده های آنان تبدیل شده 3-مزایای اقتصادی و اجتماعی تعطیلی پنجشنبه ها مخصوص به لحاظ جبران معضلات معیشتی خانواده و صرفه جویی در مصرف انرژی، قبلا بررسی نشده بود. 4- مجلس و کمیسیون اجتماعی با جدیت کامل این موضوع را پیگیری می کند. 5- روحانیت معظم و معزز با تعطیلی پنجشنبه ها هیچ مخالفتی ندارند. بنابراین برخلاف گذشته ایندفعه تعطیلی پنجشنبه ها حتما تصویب نهایی و اجرایی خواهد شد.
    • خواهش IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۹/۱۲
      4 0
      از جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس خواهشمندیم دستور فرمایند برای ارائه مصوبه کمیسیون اجتماعی در خصوص اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری(تعطیلی پنجشنبه ها) در صحن علنی مجلس تسریع فرمایند. اینقدر تعلل و تاخیر برای اصلاح یک قانون نه چندان پیچیده که هم اکنون در تهران و بسیاری از شرکت ها، در حال اجراست، در شان و برازنده مجلس نظام مقدس کشور عزیزمان نمی باشد.
    • حرف آخر IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۹/۱۷
      0 1
      کارمندان و کارگران بخش دولتی و خصوصی نباید پنجشنبه ها تعطیل بشوند. اینکه کارمندان تهرانی پنجشنبه ها تعطیل هستند به بقیه ربطی نداره. هرکس ناراضی هست استعفا بدهد و هرکس اعتراض کند باید اخراج شود.
  • آریان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 1
    جمشید قائم مقام نماینده محترم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس،از دیدگاه اقتصاددانان ، کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند چون دریافته اند آرامش خانوادگی، استراحت کافی و نشاط کارکنان موجب افزایش کارآیی میگردد بنابراین، کیفیت استفاده از زمان کاری، مهمتر از کمیت آن است درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی، اشتباهات کاری، اتلاف منابع و کاهش بهره وری می باشد. باظهور اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، اصولا موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، فاقد موضوعیت است. لازم به ذکر است طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط با صادرات و واردات هستند مثل گمرک و بانک تجارت، پنجشنبه ها تعطیل نخواهند بود. کارکنان تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده بنابراین اگر کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند از نظر صاحبنظران علم اقتصاد، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    • ساناز IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      30 0
      سلام مصوبه تعطیلی شنبه ها توسط سه نهاد یعنی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت و مرجعیت به دلیل شرعی، درست یا نادرست، رد شده و هرگز در آن تجدیدنظر نخواهد شد. درصورت عدم تصویب تعطیلی پنجشنبه ها، کسانی که هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل اند مثل کارمندان تهرانی و شرکت ها، به دلیل وحدت رویه در تعطیلات کارکنان و برقراری عدالت اداری، تعطیلی پنجشنبه های آنان هم لغو خواهد شد.
    • کورش IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
      24 1
      کمتر از 5 درصد دستگاه های اجرایی استان به تجارت مرتبط هستند چرا بعضی اصرار دارند 95 درصد دیگر هم پنجشنبه ها تعطیل نباشند. یکی از اقتصاد دانان بفرماید اداره اوقاف، اداره شهرسازی، اداره دادگستری، اداره آموزش و پرورش، اداره محیط زیست، اداره کار و رفاه اجتماعی، اداره فرهنگ و ارشاد، اداره ورزش، اداره جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، شرکت گاز، اداره منابع طبیعی، اداره نوسازی مدارس، اداره اموزش فني و حرفه اي، اداره کتبخانه های عمومی، اداره بهزیستی، اداره پزشکی قانونی، اداره انتقال خون، اداره پست، اداره تبليغات اسلامي، اداره ثبت احوال، اداره ثبت اسناد و املاک، اداره دیوان محاسبات، اداره بنیاد شهید، اداره حلال احمر، اداره حج و زیارت، اداره کانون پرورش فکری، اداره حوزه هنری و ... اگر پنجشنبه ها تعطیل باشند چطور اقتصاد آسیب می بیند؟!!!
    • تعلل IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
      15 1
      تاخیر و تعلل در بررسی مصوبه تعطیلی پنجشنبه ها در صحن علنی مجلس، به معنی تسلیم در مقابل اوامر نامشروع و غیر قانونی تجار، کارفرمایان و سرمایه داران زالوصفت و عهد شکنی با مردم و کارکنان مستضعف شهرستان هایی است که نمایندگان محترم به نمایندگی از آنها در مجلس حاضر هستند .
    • روانکاوی پنجشنبه IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
      10 1
      پنجشنبه ها کارکنان تهرانی تعطیل اما شهرستانی از این تعطیلی محروم هستند. این رویه تبعیض آمیز باعث شده شهرستانی ها هر هفته پنجشنبه ها هنگام حضور در محل کار، بطور مکرر، احساسات منفی و مزمن مانند افسردگی، عصبانیت و خشم را تجربه کنند که نه فراموش می شود و نه عادی میگردد. این هیجانات منفی، همراه با فشار های معیشتی، ضمن کاهش عملکرد شغلی کارکنان، ممکن است آنان را از کنترل جامعه خارج کند. اگر قتل را به عنوان بدترین جرم درنظر بگیریم، تعداد قتل های ناشی از گرسنگی و فقر با تعداد قتل های ناشی از عصبانیت و خشم، قابل مقایسه نیستند. به نظر می رسد تعطیلی پنجشنبه ها از ابعاد اجتماعی و روانشناختی و قضایی از اهمیت بسیاری برخوردار باشد و لذا رفع فوری تبعیض فوق بسیار ضروری است.
    • فرمول تعطیلی پنجشنبه IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۹/۱۲
      4 0
      تعطیلی پنجشنبه = افزایش تعاملات اعضای خانواده= تحکیم بنیاد خانواده مشکلات معیشتی+ کاهش تعاملات اعضای خانواده= تزلزل بنیاد خانواده = فروپاشی جامعه= نابودی فقیر و ثروتمند و ضعیف و قدرتمند.
  • آریان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    32 1
    جمشید قائم مقام نماینده محترم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس،از دیدگاه اقتصاددانان ، کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند چون دریافته اند آرامش خانوادگی، استراحت کافی و نشاط کارکنان موجب افزایش کارآیی میگردد بنابراین، کیفیت استفاده از زمان کاری، مهمتر از کمیت آن است درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی، اشتباهات کاری، اتلاف منابع و کاهش بهره وری می باشد. باظهور اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، اصولا موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، فاقد موضوعیت است. لازم به ذکر است طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط با صادرات و واردات هستند مثل گمرک و بانک تجارت، پنجشنبه ها تعطیل نخواهند بود. کارکنان تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده بنابراین اگر کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند از نظر صاحبنظران علم اقتصاد، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    • مانی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      29 0
      طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط به صادرات و واردات هستند مثل گمرک، پنجشنبه ها تعطیل نمی باشند و در عوض، شنبه ها تعطیلی می گردند. آیا اصرار بعضی تجار برای عدم تعطیلی پنجشنبه ها، شک برانگیز نیست؟ آیا آنها واقعا اهداف اقتصادی را دنبال می کنند؟!! با وجود اقتصاد دیجیتال، تجارت الکترونیک و سیستم های هوشمند بازرگانی، چرا تعطیلی پنجشنبه های کارمندان دولت، قربانی روش های عقب افتاده و کم سوادی بعضی بازرگانان شود؟!!
    • کارمند IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      27 1
      درحالیکه عدالت جزء اصول مذهب، اصول قانون اساسی و روال قانونگذاری است؛ کارمندان دولت در تهران بیش از 15 سال است که پنجشنبه ها تعطیل هستند اما بطور تبعیض آمیز و غیرعادلانه کارمندان شهرستانی از این تعطیلی محروم بودند تصمیم نمایندگان محترم مجلس درخصوص تعطیلی پنجشنبه های کارمندان شهرستانی کاملا درست و مطابق با اصول عدالت مداری است.
  • آریان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    29 0
    جمشید قائم مقام نماینده محترم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس،از دیدگاه اقتصاددانان ، کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند چون دریافته اند آرامش خانوادگی، استراحت کافی و نشاط کارکنان موجب افزایش کارآیی میگردد بنابراین، کیفیت استفاده از زمان کاری، مهمتر از کمیت آن است درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی، اشتباهات کاری، اتلاف منابع و کاهش بهره وری می باشد. باظهور اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، اصولا موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، فاقد موضوعیت است. لازم به ذکر است طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط با صادرات و واردات هستند مثل گمرک و بانک تجارت، پنجشنبه ها تعطیل نخواهند بود. کارکنان تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده بنابراین اگر کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند از نظر صاحبنظران علم اقتصاد، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    • معصومه IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      26 0
      پول و ثروت برتر از عدالت نیست، عدالت جزء اصول مذهب و قانون اساسی هست. اگر تعطیلی پنجشنبه ها تصویب نشه باید تعطیلی پنجشنبه های کارمندان تهرانی هم لغو بشه.
    • پدر دردمند IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۲
      20 1
      جناب آقای قائم مقامی نماینده محترم مجلس، اگر به ما کمک نکنید با کارت شناسایی کارمندی می روم و تکدی گری میکنم تا با ان هدیه ای برای خانواده ام بخرم و انها را خوشحال کنم . با تعطیلی پنجشنبه‌ها و در کنار خانواده بودن میتوانم دخترم را به پارک ببرم. جمعه ها از خستگی مثل جنازه هستم. فرصتی برای برآورده کردن نیازهای غیر معیشتی زن و فرزندم را هم ندارم.
  • آریان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 1
    جمشید قائم مقام نماینده محترم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس،از دیدگاه اقتصاددانان ، کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند چون دریافته اند آرامش خانوادگی، استراحت کافی و نشاط کارکنان موجب افزایش کارآیی میگردد بنابراین، کیفیت استفاده از زمان کاری، مهمتر از کمیت آن است درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی، اشتباهات کاری، اتلاف منابع و کاهش بهره وری می باشد. باظهور اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، اصولا موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، فاقد موضوعیت است. لازم به ذکر است طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط با صادرات و واردات هستند مثل گمرک و بانک تجارت، پنجشنبه ها تعطیل نخواهند بود. کارکنان تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده بنابراین اگر کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند از نظر صاحبنظران علم اقتصاد، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    • تجاری IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      29 0
      وقتی مخالفان تعطیلی پنجشنبه ها می گویند کارمندان موسسات و سازمانها و مراکز تجاری و اقتصادی کشور مستقر در تهران 15 ساله که پنجشنبه ها تعطیل هستند به اقتصاد صدمه نمی زند اما من که کارمند مثلا اداره ثبت احوال، اداره اوقاف، اداره شهرسازی فلان شهرستان هستم پنجشنبه ها نباید تعطیل باشم چون اقتصاد آسیب می بیند. احساس حقارت، افسردگی و ستم دیدگی میکنم!
  • آریان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    29 1
    جمشید قائم مقام نماینده محترم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس،از دیدگاه اقتصاددانان ، کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند چون دریافته اند آرامش خانوادگی، استراحت کافی و نشاط کارکنان موجب افزایش کارآیی میگردد بنابراین، کیفیت استفاده از زمان کاری، مهمتر از کمیت آن است درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی، اشتباهات کاری، اتلاف منابع و کاهش بهره وری می باشد. باظهور اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، اصولا موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، فاقد موضوعیت است. لازم به ذکر است طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط با صادرات و واردات هستند مثل گمرک و بانک تجارت، پنجشنبه ها تعطیل نخواهند بود. کارکنان تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده بنابراین اگر کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند از نظر صاحبنظران علم اقتصاد، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    • کامران IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      26 0
      مبنای سخنان مخالفین تعطیلی پنجشنبه ها : اینکه 100 درصد سازمانها و دستگاه های اجرایی تهران، یعنی جایی که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است پنجشنبه ها تعطیل می باشند مشکلی ندارد، اما اگر فقط 5 درصد از دستگاه های اجرایی استانها که مرتبط با تجارت هستند پنجشنبه ها تعطیل شوند اقتصاد کشور مختل میگردد !
  • آریان IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    28 2
    جمشید قائم مقام نماینده محترم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس،از دیدگاه اقتصاددانان ، کشورهای پیشرفته به سوی سه و چهار روز تعطیلی در هفته می روند چون دریافته اند آرامش خانوادگی، استراحت کافی و نشاط کارکنان موجب افزایش کارآیی میگردد بنابراین، کیفیت استفاده از زمان کاری، مهمتر از کمیت آن است درغیراینصورت، کار کردن معادل خرابکاری، کارنمایشی، اشتباهات کاری، اتلاف منابع و کاهش بهره وری می باشد. باظهور اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، اصولا موضوع زمان در مراودات تجاری، کمرنگ شده بنابراین مساله تعطیلی یا عدم تعطیلی فلان روز برای امور بازرگانی، فاقد موضوعیت است. لازم به ذکر است طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط با صادرات و واردات هستند مثل گمرک و بانک تجارت، پنجشنبه ها تعطیل نخواهند بود. کارکنان تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور، پانزده سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده بنابراین اگر کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند از نظر صاحبنظران علم اقتصاد، مشکلی پیش نخواهد آمد.
    • محمود IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
      26 1
      آیا موضوع افزایش تعطیلات آخر هفته های کارمندان، واقعیت دارد یا صرفا برای فریب و انحراف اذهان عمومی از وضعیت مشکلات اقتصادی کشور بوده است؟ اگر واقعیت دارد پس چرا در تصویب و اجرای آن اینقدر تعلل می شود؟
  • کیانوش IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 1
    در هر استان از حدود 80 دستگاه اجرایی، کمتر از 8 دستگاه اجرایی به تجارت مربوط می شوند. چرا بخاطر این بخش جزئی، بعضی تجار تقاضا دارند کل دستگاه های اجرایی استان، پنجشنبه ها تعطیل نشوند؟ اداره کانون پرورش فکری، اداره هواشناسی، اداره شهرسازی و غیره چه ارتباطی با تجارت دارند؟
  • ایرج IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 0
    سلام تعطیلی پنجشنبه ها هم اکنون در تهران، در شرکت ها، در مدارس و در دانشگاه ها اجرا می شود چرا برای تصویب چیزی که در حال حاضر در حال اجراست بعضی ها مقاومت می کنند؟
  • مینا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 0
    به علت مشکلات معیشتی، روابط اعضای خانواده بسیار آسیب دیده و زندگانی شده زنده مانی، از مسئولین و نمایندگان محترم مجلس خواهشمندیم با تصویب تعطیلی پنجشنبه ها به تحکیم بنیاد خانواده مساعدت فرمایند.
  • پدر خانواده IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 0
    با تصویب تعطیلی پنجشنبه ها، از اینکه اجازه دادید فرزندان بیشتر در کنار پدر خانواده باشد بسیار سپاسگذاریم. کمبود غذایی را می توان تحمل کرد اما کمبود عاطفی، قابل تحمل نیست.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    28 1
    در حال حاضر، خانواده ها زیر بار دردناک فشار معیشتی هستند تعطیلی پنجشنبه ها و درکنار هم بودن اعضای خانواده می تواند تا حدودی این درد را تسکین دهد.
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    29 1
    از کلیه نمایندگان محترم و عدالت خواه مجلس شورای اسلامی، صمیمانه و عاجزانه خواهشمندیم به منظور خاتمه دادن به تبعیض 15 ساله بین کارمندان تهرانی و شهرستانی، در اسرع وقت در صحن علنی مجلس، تصمیمگیری فرمایند. پیشاپیش از لطف و مرحمت شما عزیزان بسیار متشکریم.
  • فاطمه IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 0
    در حال حاضر، خانواده ها زیر بار دردناک فشار معیشتی هستند تعطیلی پنجشنبه ها و درکنار هم بودن اعضای خانواده می تواند تا حدودی این درد را تسکین دهد. از همه دغدغه مندان تحکیم خانواده در مجلس بسیار ممنون هستیم.
  • کارمند IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 0
    لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه، منتظر تصویب تعطیلی پنجشنبه ها هستیم.
  • شعبان IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 1
    در اجرای بند (9) اصل (3) قانون اساسی، لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشور مجلس می بایست به منظور رفع بی عدالتی موجود در تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت، وحدت رویه ایجاد نماید. بنابراین باید یا تعطیلی پنجشنبه های کارمندان تهرانی لغو گردد یا کارمندان شهرستانی نیز مانند تهرانی ها پنجشنبه ها تعطیل شوند.
  • محمد حسن IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    27 2
    وقتی علما و صاحبنظران، تعطیلی پنجشنبه ها را تایید کرده اند افراد مسئول باید در اسرع وقت اقدام نمایند و دیگران نیز از انتقاد بیجا و بهانه گیری دست بردارند. مخالفان محترم تعطیلی شنبه ها و موافقان عزیز تعطیلی پنجشنبه ها عبارتند از: آیت الله العظمی جعفر سبحانی، مرجع عالیقدر شیعه؛ آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر شیعه؛ آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان ؛ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور؛ حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب نماز جمعه تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛ حجت الاسلام سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران؛ حجت الاسلام سید سلمان ذاکر؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی و ... همچنین نهادهایی از قبیل سازمان اداری و استخدامی کشور، هیات دولت، اکثریت مرجعیت شیعه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون اجتماعی مجلس.
  • سپهبد IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 0
    آیا موضوع افزایش تعطیلات آخر هفته های کارمندان، واقعیت دارد یا صرفا برای فریب و انحراف اذهان عمومی از وضعیت مشکلات اقتصادی کشور بوده است؟ اگر واقعیت دارد پس چرا در تصویب و اجرای آن اینقدر تعلل می شود؟
  • شهره IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    27 2
    در هر استان از حدود 80 دستگاه اجرایی، کمتر از 8 دستگاه اجرایی به تجارت مربوط می شوند. چرا بخاطر این بخش جزئی، بعضی تجار تقاضا دارند کل دستگاه های اجرایی استان، پنجشنبه ها تعطیل نشوند؟ اداره کانون پرورش فکری، اداره هواشناسی، اداره شهرسازی و غیره چه ارتباطی با تجارت دارند؟ طبق مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، سازمان هایی که مرتبط به صادرات و واردات هستند مثل گمرک، پنجشنبه ها تعطیل نمی باشند و در عوض، شنبه ها تعطیلی می گردند. آیا اصرار بعضی تجار برای عدم تعطیلی پنجشنبه ها، شک برانگیز نیست؟ آیا آنها واقعا اهداف اقتصادی را دنبال می کنند؟!!
  • محمد حسن IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 1
    پرسش از مخالفان تعطیلی پنجشنبه ها :1- اگر اقتصاد بهانه نیست چرا تجار، تعطیلی شنبه ها را قبلا به وزارت اقتصاد و دارایی، پیشنهاد ندادند تا در مجلس تصویب شود؟ 2- کارمندان بخش دولتی تهران به عنوان مرکز مبالات اقتصادی کشور و محل استقرار وزارتخانه ها ، 15سال است که پنجشنبه ها تعطیل اند و مشکلی ایجاد نشده ولی حالا که قرار است کارمندان شهرستانی هم مشمول این تعطیلی شوند اقتصاد کشور مختل می شود؟! 3-چرا تاکنون در مورد تعطیلی پنجشنبه های کارمندان تهرانی و برای لغو آن، اعتراض نکرده اید؟ 4- با وجود اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک، تحریم ها و چالش های سیستم بانکی بین المللی، موضوع زمان در تجارت کشور، کمرنگ و کم اولویت شده، چرا میخواهید موجب نارضایتی شغلی کارکنان شوید؟ 5- آیا میدانید نشاط و رفع خستگی جسمی و ذهنی کارکنان موجب کاهش اشتباهات کاری، پیشگیری از اتلاف منابع و افزایش بهره وری می شود؟ 6-در استان ها، کمتر از 10درصد ادارات دولتی مربوط به تجارت هستند چرا میخواهند 90 درصد دیگر هم، پنجشنبه ها سرکار باشند؟ 7- طبق مصوبه مجلس، سازمان های مرتبط با تجارت پنجشنبه ها تعطیل نیستند پس چرا مخالفید؟!
  • کارمند IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 1
    از جناب آقای جمشید قائم مقام، به دلیل عنایت به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها و رفع تبعیض 15 ساله بین تهران و شهرستان ها بسیار متشکریم.
  • کارمند IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    27 0
    از جناب آقای جمشید قائم مقام، به دلیل عنایت به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها و رفع تبعیض 15 ساله بین تهران و شهرستان ها بسیار متشکریم.
  • شهرستانی IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 0
    از جناب آقای علی بابایی و اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس و سایر نمایندگان دلسوز مجلس، برای زحماتشان درباره تصویب تعطیلی پنجشنبه ها و رفع تبعیض 15 ساله بین تهران و شهرستان ها بسیار متشکریم.
  • کارمند شهرستانی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    29 1
    باسلام از همه نمایندگان محترم مجلس که به یاد مردم شهرستان های حوزه انتخابیه خود هستند و در تصویب لاحیه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری به تعطیلی پنجشنبه ها رای مثبت می دهند متشکریم و البته در موقع انتخابات نمایندگان مجلس حتما آنرا به یاد خواهیم داشت.
  • بخش خصوصی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    28 1
    در خوشبینانه ترین شکل ممکن، نرخ متوسط تورم سالانه در چهارسال گذشته حدود 45 درصد بوده درحالیکه متوسط افزایش حقوق سالانه کارکنان حدود 35 درصد میباشد. این یعنی همیشه حقوق کارکنان از تورم عقب افتاده و آنها سال به سال فقیرتر شده اند. بخش خصوصی و سرمایه داران چطور به خود اجازه می دهند با این وضع افزایش حقوق کارکنان، با دلخوشی کوچک آنها برای تعطیلی پنجشنبه ها مخالفت کنند؟ !!!
  • سارا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 0
    اگر مخالفین تعطیلی پنجشنبه ها واقعا به حرف هایشان اعتقاد دارند، پس اول از خودشان شروع کنند: اول لغو یک ماه تعطیلی تابستانه و تعطیلی پنجشنبه های نمایندگان مجلس، دوم لغو تعطیلی پنجشنبه های کارمندان تهرانی و سوم عدم تصویب تعطیلی پنجشنبه های کارمندان شهرستانی.
  • زهرا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 0
    پنجشنبه ها ساعت 6 صبح که به خاطر آماده شدن برای حضور در محل کار، بیدار می شوم از خودم می پرسم فرق من با همکارم در تهران چیست که او در خواب ناز است و من در محل کار، چرا ؟!
  • منطقی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 1
    استدلال عجیب مخالفین تعطیلی پنجشنبه: اینکه 100 درصد دستگاه های اجرایی تهران، یعنی محل مرکز مبادلات اقتصادی کشور، پنجشنبه ها تعطیل اند مشکلی ندارد، اما اگر 5 درصد از دستگاه های اجرایی استانها که مرتبط با تجارت اند پنجشنبه ها تعطیل شوند اقتصاد نابود میشود!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    28 1
    نمایندگان محترم مجلس را به خون شهدا قسم می دهیم با مخالفت تبعیض آمیز با تعطیلی پنجشنبه ها، در این شرایط حساس، بحران دیگری ایجاد نکنند و به این انبار باروت که زیر بار مسائل معیشتی داغ شده، جرقه نزنند.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    28 2
    لاحیه دولت سیزدهم صرفا اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری است، وقتی در مجلس اعمال کردن اصلاحیه کوچکی در یک قانون نه چندان پیجیده و مربوط به امور اداری، بسیار طولانی میشود آیا می توان گفت که مجلس کارآمد است؟
  • مزایایی تعطیلی پنجشنبه ها IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    33 0
    مزایای تعطیلی پنجشنبه ها: 1- افزایش کیفیت زندگی کاری و آمادگی کارمندان، مانع بروز اشتباهات کاری و اتلاف منابع میگردد. 2- کارمند خسته و افسرده کارآیی ندارد؛ استراحت کافی و نشاط کارکنان، موجب افزایش بهره وری آنها میشود. 3- به دلیل انجام کار فکری، کمیت و مدت زمان حضور کارمندان در اداره چندان مهم نیست؛ کیفیت کاری مهمتر و باعث پیشرفت امور میشود. 4-کارمندان تهرانی تاکنون از تعطیلی پنجشنبه ها برخوردار اما شهرستانی ها از آن محروم بوده اند این تبعیض، موجب نارضایتی شغلی شده است. 5- باعث وحدت رویه در تعطیلات و افزایش هماهنگی وزارتخانه ها با واحدهای استانی میگردد 6- باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. 7-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی میشود 8- باعث حذف تشکیلات و هزینه های نهار کارمندان تهرانی میشود 9- تعاملات بیشتر اعضای خانواده و افزایش فرزندآوری را تسهیل میکند. 10- عدالت اداری، موجب افزایش سرمایه اجتماعی کشور میشود. 11-باعث افزایش اعتماد به مجلس و شرکت در انتخابات میگردد. 12- موجب امیدواری مردم به اصلاح امور کشور می شود.
  • مردم IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    29 0
    آیا چنین مجلسی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؟ یک اصلاحیه برای یک قانون نه چندان پیچیده که هم اکنون در تهران و بسیاری از شرکت ها اجرا می شود اینقدر زمان بر است. آیا این مجلس عدالتگرا است؟ مردمی است؟ کارآمد است؟!!!
  • کارمندان شهرستانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    30 1
    درصورت تاخیر در تصویب تعطیلی پنجشنبه ها (حداکثر تا پایان آبان ماه) و تبعیض بین کارمندان تهرانی و شهرستانی، به مسئولین محترم تاکید می کنیم از کارمندان شهرستانی و خانواده های شان در هچ زمینه ای هچ توقعی نداشته باشند و البته عملکرد آنها متقابلا جبران خواهد شد ...
  • کارمند شهرستانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    31 1
    درصورت تاخیر در تصویب تعطیلی پنجشنبه ها و تبعیض بین کارمندان تهرانی و شهرستانی، به مسئولین محترم تاکید می کنیم از کارمندان شهرستانی و خانواده های شان در هیچ زمینه ای هچ توقعی نداشته باشند و البته عملکرد آنها متقابلا جبران خواهد شد ...
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۷
    33 1
    رای گیری در صحن علنی مجلس در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها مثل یک رفراندوم است که در آن نمایندگان محترم بین مستضعفان (کارکنان)و سرمایه داران انتخاب خواهند کرد.
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
    29 1
    بررسی مصوبه تعطیلی پنجشنبه ها در صحن علنی مجلس شبیه رفراندوم است که نمایندگان محترم بین حمایت از سرمایه داران و حمایت از مستضعفان (کارکنان) یکی را انتخاب خواهند کرد. امیدواریم این انتخاب در شان و برازنده انقلاب و نظام مقدس کشور عزیزمان باشد.
  • حسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
    27 2
    تعلل در تصویب یا عدم تصویب تعطیلی پنجشنبه ها به معنی تسلیم در مقابل اوامر نامشروع و غیر قانونی تجار، کارفرمایان و سرمایه داران زالوصفت و عهد شکنی با مردم، کارکنان مستضعف شهرستان هایی است که نمایندگان محترم به نمایندگی از آنها در مجلس حاضر هستند .
  • زینب IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
    30 0
    پنجشنبه ها ساعت 6 صبح که به خاطر آماده شدن برای حضور در محل کار، بیدار می شوم از خودم می پرسم فرق من با همکارم در تهران چیست که او در خواب ناز است و من در محل کار، چرا ؟!
  • اسرافیل IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
    24 0
    تجار، کارفرمایان و سرمایه داران بدانند کارگر و کارمند ستم دیده، افسرده و ناراضی، حتی اگر با اجبار پنجشنبه ها در محیط کار حاضر شود، خواسته یا ناخواسته به سوی کارشکنی، خرابکاری و انتقام کشیده خواهد شد.
  • خداهست IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۱
    23 1
    با تصویب تعطیلی پنجشنبه ها، از اینکه اجازه دادید فرزندان بیشتر در کنار پدر خانواده باشد بسیار سپاسگذاریم. کمبود غذایی را می توان تحمل کرد اما کمبود عاطفی، قابل تحمل نیست.
  • روژان IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۲
    20 0
    تحلیل گر پنجشنبه واقعا متاسفم باید خون گریه کرد از نمایندگان محترم مجلس به شدت گله مند هستیم.
  • شهرستانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۴
    16 1
    شهرستانی ها باید در انتخاب نمایندگان دور بعد مجلس، بیشتر دقت کنند. متاسفانه بعضی افراد تعهدات خود را فراموش کرده اند قطعا کارمندان و کارگران شهرستانی و خانواده ها و فامیل های شان به فکر انتخابات دور بعد مجلس هستند و اجازه ورود عهدشکنان به مجلس را نخواهند دارد. زخم تبعیض و بی عدالتی بر روی قلب ما حک شده و هرگز به هیچ وجه آنرا فراموش نمی کنیم.
  • روحانیت دلسوز IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
    11 1
    علی رغم پیگیری های شدید بعضی تجار و سرمایه داران و اتاق بازرگانی تهران و کمیسیون اقتصادی و بعضی از نمایندگان مجلس، با حضور عالمانه مراجع معظم و روحانیت مکرم، خوشبختانه تعطیلی شنبه ها منتفی گردید و در مقابل با توجه به اینکه تعطیلی پنجشنبه ها به لحاظ فرهنگی در جامعه اسلامی نهادینه شده مقرر شد بجای شنبه ها پنجشنبه ها تعطیل گردد تا ضمن تحکیم بنیاد خانواده ، مشکلات فرزند آوری، پیری جمعیت و کمبود بهره وری و کمبود انرژی(برق و گاز) حل شود. از آنجا که عدالت جزء اصول مذهب شیعه است و در اجرای بند (9) اصل (3) قانون اساسی، کارکنان از کلیه مسئولین نظام مخصوصا از مراجع عظام و روحانیت دلسوز، صمیمانه و عاجزانه خواهشمند اند به منظور خاتمه دادن به تبعیض 15 ساله بین کارمندان تهرانی و شهرستانی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها دستور لازم صادر فرمایند. از آنجا که عدم تصویب تعطیلی شنبه ها با ارشاد و فرمایش روحانیت گرامی انجام شد، این انتظار به وجود آمده که فقط روحانیت عزیز، این اقتدار را دارند که برای برقراری عدالت و تسریع در تصویب تعطیلی پنجشنبه ها توصیه های لازم را به مسئولین ذیربط ارائه فرمایند.