کد خبر 2212
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

فیروزی پور:

روند اداری طولانی موانع جدی کارآفرینی و کسب و کارها است

روند اداری طولانی موانع جدی کارآفرینی و کسب و کارها است

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در یک تصمیم انقلابی شرایط راه اندازی هرگونه کسب و کار را برای جوانان و مشاغل خرد و کارگاهی تسهیل کنند.

به گزارش نمایندگان ما، رحمت اله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ویژه به مناسبت حلول ماه ربیع الاول، همچنین گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: شهادت جمع زیادی از نمایندگان نمازگزاران شیعه در انفجار تروریستی مسجد ولایت قندوز را تسلیت گفته و یاد شهدای مرزبان کشور و حافظان امنیت کشور را گرامی می دارم.

وی افزود: از سیاست‌های کلی نظام در موضوع جمهوری آذربایجان  تشکر می کنم؛ جا دارد اشاره کنم به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مقوله امنیت که فرمودند تامین امنیت با تکیه بر دیگران فقط توهم است و کسانی که به این توهم دچارند، سیلی آن را به زودی خواهند خورد.

فیروزی پور در ادامه مطرح کرد: دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت، جنگ و صلح هرکشوری فاجعه مصیبت‌باری است. امنیت وارداتی یا خریدنی یا برون زا نیست. امنیت خلق شدنی است که از طریق اتکا به مردم و نگاه درون زا و حل مشکلات کشور، مردم و ارتباط مناسب با همسایه های خوشنام صورت می گیرد.

مجلس و دولت پرتلاش، انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم قدم بردارند

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم همکاری ارکان نظام برای عبور از مشکلات اقتصادی، مطرح کرد: قریب به ۱۵ ماه از آغاز فعالیت رسمی مجلس یازدهم و نزدیک به دو ماه از آغاز دولت مردمی" رئیسی" گذشته است، مجلسی که مقام معظم رهبری آن را قوی ترین و انقلابی ترین مجلس و دولتی که معظم له آن را دولت مردمی تعبیر کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم می‌طلبد همه ارکان نظام مجلس و دولت پرتلاش انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم قدم بردارند. ایمان راسخ دارم عبور از این روزهای سخت با استعانت از خدای منان، دعای خیر امام زمان(عج) و رهنمودهای مدبرانه امام خامنه‌ای؛ همراهی، صبوری و مقاومت و تاب آوری مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

فیروزی پور در ادامه افزود: در کنار بسیاری از دستاوردها و خدماتی که نظام  و انقلاب به مردم ارائه داده اند؛ تداوم برخی مشکلات و مسائل از جمله معیشت مردم، بیکاری و مسکن، گرانی‌های افسارگسیخته موجب دلسردی و یاس عده‌ای در داخل و سوء استفاده معاندین و بدخواهان نظام شده است که این مهم تلاش های جدی در رفع نگرانی‌های ولی نعمتان انقلاب را می طلبد.

اهمیت موضوع امنیت سرمایه‌گذاری و فرار مغزها در کسب و کارها

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی به بوروکراسی های اداری برای مشاغل خرد اشاره و تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی در زمینه کارآفرینی و اشتغال، علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع تولید؛ متاسفانه روند اداری طولانی و موانع جدی برای هرگونه کسب و کار است. امروز هر جوان و هر کارآفرین برای راه اندازی کسب و کار خود، باید وقت و انرژی زیادی را در راهرو ادارات برای کسب مجوزها بگذارد.

وی در ادامه خطرنشان کرد: مگر نه این است که مدیران همه باید تسهیل‌گر باشند، پس چرا امروز بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل از وضع موجود بسیار گله مندند. شایسته است که هم مجلس و هم دولت در یک تصمیم انقلابی شرایط راه اندازی هرگونه کسب و کار را برای جوانان و مشاغل خُرد و کارگاهی تسهیل کنند. موضوع امنیت سرمایه‌گذاری، فرار مغزها و فرار سرمایه‌ها که امروز بعضا شنیده می‌شوند نیز مواردی است که حاکمیت و دولت باید به آن توجه لازم را مبذول کنند.

فیروزی پور با اشاره به موضوع لایحه رتبه بندی معلمان بیان کرد: در آغاز سال تحصیلی ضمن تبریک به همه معلمین و کارکنان آموزش و پرورش، امیدوارم موضوع تصویب رتبه بندی فرهنگیان و توجه ویژه معیشتی به این قشر زحمتکش و همچنین همسان سازی بازنشستگان مورد توجه جدی قرار گیرد و برای همیشه به این دغدغه به حق فرهنگیان و بازنشستگان خاتمه داده شود.

مجلس با تصویب قوانین پیشگیرانه، دست سوداگران و دلالان زمین و ملک را قطع می کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن، گفت: یکی از نارضایتی‌های امروز کشور افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن است که باعث ایجاد معضلات زیادی برای جوانان و از همه مهم تر، موضوع ازدواج آنها شده است. جا دارد دولت تدبیری اندیشیده و با همکاری تمامی ارکان نظام هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام کند. مجلس هم با تصویب قوانین پیشگیرانه، دست سوداگران و دلالان زمین و ملک که به صورت مداوم نسبت به افزایش قیمت ها اقدام می کنند، قطع نماید.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس با اشاره به مسائل مشکلات حوزه انتخابیه مطرح کرد: ریاست سازمان برنامه و بودجه در خصوص تعیین تکلیف مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس(ع) که مامن زائرین بسیاری از نقاط مختلف کشور است و در سفر مقام معظم رهبری امامزاده واجب التعظیم مصوب شده، اقدام کنند. وزارت ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف امور خیریه در خصوص رسیدگی به مشکلات اساسی و زیرساخت‌های این آستان مقدس توجه ویژه ای داشته باشند.

فیروزی پور در ادامه خاطرنشان کرد:از ریاست سازمان انرژی اتمی تقاضا دارم در خصوص پیگیری اجرای مصوبه سهم یک درصدی از  اعتبارات انرژی هسته‌ای برای عمران و آبادی حوزه انتخابیه اینجانب که در سال های اخیر به صورت ناقص اجرایی شده محقق شود.

وی خطاب به ریاست قوه قضائیه تاکید کرد: از ریاست  قوه قضاییه آیت الله محسنی اژه‌ای تقاضا دارم، جهت کاهش اطاله دادرسی و رفع مشکلات مردم نسبت به ارتقاء حوزه قضایی بادرود که با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر با سه قاضی اداره می شود و همچنین نسبت به ایجاد حوزه قضاییه مستقر برای بخش قمصر به دلیل دوری مسافت شهرهای قمصر، جوشقان و کامو و چوگان به کاشان دستور لازم را صادر کند.

وی خطاب به وزیر بهداشت، مطرح کرد:بیمارستان خاتم الانبیا(ص) نطنز که با مشارکت خیرین و دولت ساخته شده است، نیازمند تجهیز و تامین پزشکان متخصص و تامین نیروی انسانی و رسیدگی است. ضمن تشکر از اقداماتی که در خصوص واکسیناسیون صورت گرفته، امیدوارم همه اقشار جامعه بتوانند مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس در ادامه تاکید کرد: بیمارستان  فاطمیه بادرود با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر و همجواری با مجتمع شهید احمدی روشن، جاده پرترافیک و حادثه‌خیز ترانزیت تهران- بندرعباس و تهران-اصفهان همچنین وجود بارگاه مقدس امامزاده آقا علی عباس(ع) که سالانه نزدیک  به ۴ میلیون زائر را پذیرا است؛ نیازمند افزایش ظرفیت تخت بیمارستان و تخصیص اعتبارات ویژه جهت تکمیل ساختمان لازم و تجهیزات مورد نیاز  است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نسبت به حل مشکل آبرسانی شهرستان نطنز و بادرود و خالدآباد، همچنین تسریع در تکمیل طرح فاضلاب شهرهای جوشقان و کامو، چوگان، نطنز اقدام لازم را انجام دهند.

فیروزی پور تاکید کرد: سازمان هواشناسی در خصوص تجهیز و نوسازی ایستگاه هواشناسی بادرود و قمصر اقدام کند تا بتوان نسبت به تعیین اقلیم واقعی دو منطقه در بهره‌برداری از تعرفه مصرفی برق و گاز مورد استفاده قرار گیرد. وزارت ورزش و جوانان نیز جهت تکمیل سالن ورزشی روستاهای ده آباد و فمی و احداث زمین چمن ورزشگاه شهید فیروزی زاده بادرود اقدام کند. 

انتهای پیام

کد خبر 2212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =