کد خبر 2333
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

ابوترابی:

سند آمایش سرزمینی قابلیت اجرا ندارد

سند آمایش سرزمینی قابلیت اجرا ندارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:یکی از مهم ترین ایرادات سند آمایش سرزمینی فعلی، عدم نظر خواهی از مردم است، وقتی آمایش منطبق با خواسته آن‌ها نباشد اجرای این سند محکوم به شکست است.

به گزارش نمایندگان ما، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، با اعلام این مطلب گفت: آمایش سرزمینی یعنی از بالا به پایین تکلیف کردن بخاطر همین اجرای این سند در کشور امر محالی است چون آمایش سرزمینی که مورد پذیرش مردم نباشد قابل اجرایی شدن نیست و این کار غیر از هدر رفت بودجه و زمان هیچ خروجی دیگری برای کشور ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: آن دسته از مسئولانی که می خواهند بودجه ریزی سال 1401 را بر اساس آمایش سرزمینی انجام دهند باید بدانند آمایش سرزمینی باید از محیط باید شروع شود یعنی مردم و مسئولین شهر و روستا باید به این نتیجه برسند از چه مسیری می توانند ظرفیت های و توانایی خودشان را شناسایی کنند در غیر این صورت منابع مالی کشور هدر می رود و به نظر می رسد بودجه سال آینده که بر اساس آمایش سرزمینی نوشته شود امری کاملا اشتباه است چون اساسا تکلیف کردن بدون نظرخواهی از آن ها در فرهنگ ایرانی جایی ندارد.

وی تصریح کرد: بجای این کار در اولین گام بودجه سال آینده را بگونه ای باید بنویسیم که احیانا اگر مبلغی باقی بماند صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت بیش از 80 درصد شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: سند آمایش تهیه شده توسط دولت قبل با سند آمایش واقعی فاصله زیادی دارد و در کمیسیون شوراها ده ها جلسه برای بررسی این سند برگزار شد که خروجی آن عدم اجرایی بودن سند فعلی است.  

وی ابراز کرد: یکی از مهم ترین ایرادات سند آمایش سرزمینی فعلی، عدم نظر خواهی از مردم است چون آن ها مجریان این سند هستند، وقتی محیط منطبق خواسته آن ها نباشد این نوع سند آمایش محکوم به شکست خواهد بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 2333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =