کد خبر 2537
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

سرمدی:

از روند بررسی طرح ایجاد شهرک فولاد اسدآباد گلایه‌مندیم

از روند بررسی طرح ایجاد شهرک فولاد اسدآباد گلایه‌مندیم

نماینده مردم اسدآباد گفت: طرح شهر فولاد اسدآباد تهیه و ارائه شده و در جلساتی با حضور برخی از مسئولان استان و حتی به ریاست استاندار در حال بررسی است اما از پیشرفت و مراحل بررسی روند اجرای کار گلایه‌مندیم و یکی از گلایه‌های ما از مسئولان ذی ربط استان است.

به گزارش نمایندگان ما، کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: احداث شهرک فولاد در شهرستان اسدآباد در دست بررسی قرار دارد و قطعا اجرایی شدن طرح فوق از نقش موثری در ارتقاء صنعت و اشتغال منطقه برخوردارخواهد بود.

وی در ادامه از افتتاح و  بهره برداری طرح صنعتی کارخانه ذوب آهن (فرومنگنز) اسدآباد در آینده نزدیک خبر داد و افزود:این طرح پس از ۲۷سال انتظار در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و با گره گشایی بخشی از مشکلات اشتغال از نقش موثری در اشتغال پایدار جوانان منطقه و افزایش سرمایه ملی کشور برخوردار بوده و به صورت مستقیم برای ۲۰۰ تا ۲۵۰نفر از جوانان اشتغال به همراه خواهد داشت.

سرمدی واله با اشاره به اینکه این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۲۲هزار تن فرومنگنز در سال را خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح بخش خصوصی جدید سه طرح شامل ذوب آهن، تولید آهن اسفنجی از گندله موجود شرکت صبا نور و نیز طرح زینتر پلن(تبدیل پودر منگنز به کلوخ) را در برنامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود به همراه مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد با وزیر فرهنگ و ارشاد بیان کرد: در این دیدار مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان با توجه به جایگاه سیدجمال الدین مورد بررسی قرار گرفته و در رأس آن یادمان سیدجمال یکی از جمله مواردی بود که مطرح شد.
سرمدی واله ادامه داد:یادمان سیدجمال واقع در محله سیدان است اما متاسفانه محوطه آن به صورت مخروبه باقی مانده و بخشی از منازل اطراف آن تملک  نشده و یک سینمای سر باز در محدوده این یادمان به صورت نیمه کاره رها شده و تقریبا مخروبه است که رسیدگی به وضعیت یادمان سیدجمال و محوطه این یادمان یکی از مطالبات مردمی به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از نظر امکانات، تجهیزات کمبود  نیروی کار و ...از دیگر مواردی بود که در این دیدار با وزیر ارشاد مطرح شد.
سرمدی واله همچنین با اشاره به ملاقات اخیر خود به همراه مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان و مدیر بنیاد مسکن اسدآباد با رئیس بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: در مباحث مرتبط با روستاها در سال جاری با زحمات بنیاد مسکن اقدامات خوبی در زمینه آسفالت، بهسازی معابر و زیر سازی در سطح شهرستان انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 2537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =