کد خبر 2957
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

بذرپاش:

گزارش اجرای احکام بودجه ۶ ماه نخست سال تا پایان آبانماه ارایه می‌شود

وزیرجهادکشاورزی: ابتکارات دیوان محاسبات نورافکنی بر مسیر حرکت دستگاه‌های اجرایی است
گزارش اجرای احکام بودجه ۶ ماه نخست سال تا پایان آبانماه ارایه می‌شود

در جلسه کارگروه اقتصاد اجرایی و زیربنایی شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی که با حضور رئیس کل و دادستان دیوان محاسبات کشور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، دکتر مهرداد بذرپاش اولویت های نظارت بر عملکرد مالی این وزارتخانه را یادآوری کرد و از ارائه گزارش اجرای احکام قانون بودجه طی ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، در جلسه کارگروه اقتصاد اجرایی و زیربنایی شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی که با حضور رئیس کل و دادستان دیوان محاسبات کشور و وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، دکتر مهرداد بذرپاش اولویت های نظارت بر عملکرد مالی این وزارتخانه را یادآوری کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دولت برای تامین معیشت مردم تلاش می‌کند و ما به عنوان دستگاه نظارتی راهنما و حامی آنها هستیم، گفت: هدف ما نشان دادن حساسیت ها و اولویت های رسیدگی دستگاه های نظارتی به دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از تخلف و بستن حفره های فساد و انحراف و در نهایت جلوگیری از تشکیل پرونده است.

وی هشدار داد: بعضا مشاهده می‌شود که ترک فعل ها در برخی دستگاه های اجرایی تبدیل به امری عادی شده است که این بساط باید برچیده شود، و با تسریع در اصلاح قانون، تمام ظرفیت‌های دستگاه های اجرایی برای کنترل های داخلی به کار گرفته شود.

بذرپاش از ارائه گزارش اجرای احکام قانون بودجه طی ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در پایان آبان ماه خبر داد و افزود: دیوان محاسبات کشور تلاش می کند نظارت ها را برخط کند تا از کاغذبازی، اطاله رسیدگی ها و حسابرسی ها و تاخیر در ارائه گزارشات و مشاوره های مدیریتی به دستگاه های اجرایی جلوگیری شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور بودجه ریزی بر مبنای عملکرد را راهکار حل مشکلات بودجه ای دستگاه‌ها دانست و اظهار داشت: هرچند شاید برخی از نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد به دلیل اینکه پلتفرم جدیدی برای نظارت است، استقبال نمی کنند اما این سبک از بودجه‌ریزی، برای دستگاه اجرایی کارساز است و برای دستگاه های نظارتی نیز امکان نظارت دقیق و درستی بر عملکرد صحیح بودجه را فراهم می‌کند.

دکتر بذرپاش در پایان، با تاکید براهتمام جدی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه شهرک های کشاورزی، خواستار اصلاح ساختار جهاد کشاورزی شد و نهایتا ۱۵ پیشنهاد راهبردی دیوان محاسبات را به وزیر جهادکشاورزی ارایه نمود و این گزاره‌ها را مبنای نظارت دیوان محاسبات اعلام کرد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز با استقبال از برگزاری این جلسه و تشکر از دیوان محاسبات کشور در اتخاذ ابتکارات نظارتی جدید بر بودجه و عملکرد دستگاه های اجرایی، این دیوان را نورافکنی بر مسیر حرکت دستگاه های اجرایی دانست و گفت: انتظار ما از دستگاه های نظارتی حمایتی است و این حمایت باعث همواری مسیر حرکت و هم افزایی می شود.

وی اظهار داشت: جلسات دستگاه های نظارتی با اجرایی کمک کننده و هدایتگر است، چرا که دستگاه‌های نظارتی در ابتدای کار اولویت ها و موارد مهم را به دستگاه‌های اجرایی منتقل می کنند و در شرایط کنونی اقتصادی کشور، برخی موارد نیاز به تشریح دارد که بیان آنها در این گونه جلسات می تواند باعث هم‌افزایی، همسویی و سرعت در کار شود و از آسیب‌های احتمالی حین اجرا بکاهد.

لازم به ذکر است در این جلسه، نمایندگانی از دیوان عدالت اداری، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان شورای دستگاه‌های نظارتی حضور داشتند و هریک به بیان نظرات دستگاه خود مرتبط با ماموریت‌های وزارت جهادکشاورزی پرداختند.

انتهای پیام

کد خبر 2957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =