کد خبر 3031
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

صالحی:

انتصابات در دولت مغایر با اصل شایسته سالاری است

انتصابات در دولت مغایر با اصل شایسته سالاری است

نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 50 درصد انتصابات در دولت هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند گفت که این انتصابات مغایر با اصل شایسته سالاری است که جناب آقای رئیسی قول آن را به مردم داده بودند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، مسلم صالحی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 1۶) در تذکری به هیات دولت درباره با انتصابات گفت: طبق بررسی های به عمل آمده بیش از 50 درصد انتصابات هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند که آسیب های این انتصاب بسیار است مثلا فردی معاون وزیر شده که هیچگونه تجربه مدیریتی ندارد.باید انتصابات مبتنی بر تجربه و تخصص باشد لذا نبود ارتباط به حوزه کاری غیرقابل توجیه است.

وی ادامه داد: کشور ما در شرایطی قرار ندارد که اجازه دهیم یک معاون وزیر چندین ماه وقت صرف شناختن یک معاونت یا وزارتخانه کند.

این نماینده مجلس از انتصاب افراد از بستگان مدیران در سطوح مختلف مدیریتی به بهانه امین بودن انتقاد کرد و گفت: این انتصابات مغایر با اصل شایسته سالاری است که جناب آقای رئیسی قول آن را به مردم داده بودند. همچنین قرار بود دولتی فراجناحی تشکیل شود که بتواند از پتانسیل های عظیم نیروی انسانی و باتجربه و متخصص کشور نهایت استفاده را کنند اما افراد باتجربه وزارتخانه ها به دلایل واهی حذف شدند.

صالحی خاطرنشان کرد: جوان گرایی به هر قیمتی خوب نیست. بهتر بود در پست های حساس افراد باتجربه قرار می گرفتند نه اینکه حتی جوانان باتجربه هم هنوز در هیچ سمتی سمت نگرفته اند. با وجودی که کمیته انتصاباتی هم برای توجیه این انتصابات تشکیل شده اما خروجی آن وضعیت اسفناک انتصابات است. از انتصاب دانشجوی اخراجی در یکی از وزارتخانه ها گرفته تا انتصابات سفارشی دیگر.

وی در پایان ابراز امیدواری کزد که با نظارت بیشتر شخص رئیس جمهور و معاون اول وی شاهد به پایان رسیدن این وضع باشیم و یکبار برای همیشه انتصابات بر پایه شایسته سالاری باشد.

انتهای پیام 

کد خبر 3031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =