کد خبر 3088
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

شعرخوانی عجیب یک نماینده جنجالی در صحن مجلس

شعرخوانی عجیب یک نماینده جنجالی در صحن مجلس

نماینده مردم گرگان در مجلس که درباره سفارش دخترش به وزارت نفت حاشیه ساز شده بود، در پایان نطق میاندستور خود در مجلس شعری خواند:"ما زنده به آنیم که آرام نگیریم"؛ که همین موجب تعجب برخی شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس‌جمهوری، گفت: هرچه سریعتر سفر استانی خود به استان محروم گلستان را برنامه‌ریزی کنید و قبل از سفر برای مصوبات از ظرفیت مجمع نمایندگان برای تصمیم گیری استفاده کنند. حضرت آیت الله رئیسی؛ شناخت هر سرزمینی به داشته‌های آن سرزمین است. استان گلستان همه ظرفیت‌ها در حوزه خاک، کشاروزی، صنعت، گردشگردی، منابع طبیعی، نفت و گاز و معادن را دارد اما محروم است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: استان گلستان گردشگری ندارد، صنعت آن ضعیف است، کشاورزی این استان رو به افول است و مردم به شدت ناراحت هستند. مردم به دلیل گرانی ادوات و ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات به شدت نارحت هستند و عده‌ای به دنبال کنار گذاشتن کشاورزی هستند.

وی یادآور شد: استان گلستان سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصولات استراتژیک کشاروزی تولید می‌کند، محصولات دامی استان رتبه اول را دارد؛ ما سالانه حدود ۲۹۰ هزار تن گوشت مرغ، ۶۰ هزار تن تخم مرغ، ۳۴۰ هزار تن شیر، ۳۴۰ هزار تن گوشت قرمز، هزار و ۵۰۰ تن عسل تولید می کنیم و این مبالغ سالانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان است که از استان خارجی می‌شود و به دست دلالان می افتد. در استان گلستان حدودا سالانه یک تا یک و دو دهم میلیون تن گندم که مرغوب‌ترین گندم کشور است، تولید می‌شود.

سنگدوینی ادامه داد: استان گلستان همچنین ۳۵ کارخانه تبدیل گندم به آرد دارد اما هم اکنون با ظرفیت ۳۰ درصدی کار می‌کنند. اگر ظرفیت این بخش افزایش پیدا کند، شاهد اشتغالزایی در استان خواهیم بود.

این نماینده مدرم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: ظرفیت ماهانه تولید آرد در استان گلستان ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن است اما مدیریت بازرگانی دولتی ایران باید مانع خروج آرد استان گلستان شده و سامانه را بسته است، آقای وزیر این موضوع را باید دنبال کنید.

وی اظهار کرد: شرایط کشاورزی گلستان خوب نیست و صنایع تبدیلی کشاروزی هم ندارد، سیب زمینی و گوجه فرنگی تولید می‌کند اما صنایع تبدیلی ندارد، مردم در حال گذر از کشت گندم هستند. کشت چغندرقند نیز چند سالی است در استان گلستان آمده اما صنایع تبدیلی ندارد. پتروشیمی گلستان ۹۵ هزار سهام دار است و ۱۵ سال است که متوقف شده، روسای قوای مجریه و قضایی باید به این موضوعات ورود کنند.

سنگدوینی با اشاره به اینکه گلستان جز پنج استان محروم کشور است، افزود: وزارت نیرو باید قبوض مردم در بخش برق را اصلاح کند، همچنین تنش آبی را باید حل کند. آقای محرابیان شما دو معاون خود را به استان فرستادید، مصوباتی هم داشتیم لذا خواهشمندیم این مصوبات را اجرا کنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: تقویت ارتباط با کشور ترکمنستان و منطقه آزاد اینچه برون بسیار حائز اهمیت است، همچنین نجات کشاورزان و توتون کاران را دریابید.

وی در پایان بیت شعری را قرائت کرد:‌ «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم..»!  که همین موجب تعجب برخی شد.

انتهای پیام

کد خبر 3088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =