کد خبر 3230
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

طی تذکری صورت گرفت

انتقاد زنگنه از قیمت گذاری دستوری در بازار خودرو

انتقاد زنگنه از قیمت گذاری دستوری در بازار خودرو

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت گذاری دستور در بازار خودرو گفت: حرف زدن از آزاد کردن قیمت و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری یک تناقض است. 

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه علنی امروز ( یکشنبه) محسن زنگنه در تذکری گفت: مجلس بر اساس جداول بودجه 1400 مقرر کرد تا 19 هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی تخصیص یابد، متأسفانه این بودجه در تهران بر اساس شاخص‌هایی که هیچ سنخیتی با نیازهای شهرستان‌ها و روستاهای محروم ندارد، تقسیم شده است.

وی ادامه داد: این موضوع مشکلات بسیاری را پیش پای استانداران، فرمانداران و حتی سازمان‌های برنامه‌و بودجه استانی قرار داده لذا رییس سازمان برنامه و بودجه با اتخاذ تدبیری تخصیص اعتبار در این خصوص را اصلاح کند.

نماینده تربت حیدریه همچنین با تقدیر و تشکر از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی و بورس کالا گفت: امسال در یک حرکت هماهنگ و مدیریت شده و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط و نقش‌آفرینی صحیح برای نهادهای فعال سرمایه و سبدگردانان سرمایه‌گذار، زعفران ایران به قیمت واقعی خود رسید و با شکستن انحصار دلالان و دست‌های پنهان این محصول به بیش از هزار دلار رسید.

زنگنه ادامه داد : مدیریت زعفران نشان داد که می‌توان با یک مدیریت هماهنگ و جایابی درست نهادها و پرهیز از بخشی‌نگری دست انحصارگران و مشارکت درست و به هنگام دولت و وزارت جهاد کشاورزی، اتفاقات خوبی را در حوزه صیانت از محصولات کشاورزی رقم زد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تذکر دیگری در خصوص بازار خودرو گفت: دوگانه اقتصاد رقابتی و قیمت‌گذاری دستوری دوگانه صحیح نیست، حرف زدن از آزاد کردن قیمت و پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری در حالی که بازار خودرو در انحصار دو خودروساز قرار دارد یک تناقض است. دولت باید راهبرد خود را مشخص کرده و نباید حمایت از سهامداران شرکت‌های خودرویی باعث افزایش قیمت خودرو در بازار شود . از سوی دیگر نباید سیاست‌های اشتباه، سهام شرکت‌های خودرویی و مردم سهامدار را دچار مشکل کند.

انتهای پیام 

کد خبر 3230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =