کد خبر 3479
۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

نوروزی: فراکسیون ایثار به «نوری» رای اعتماد می‌دهد

نوروزی: فراکسیون ایثار به «نوری» رای اعتماد می‌دهد

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی گفت که فراکسیون های شاهد، ایثار و شهادت و ایثارگران مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد می دهد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، حجت الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش وزارتخانه ای است که در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازی کشور نقش محوری دارد لذا باید مدیریت آموزش و پرورش با یک میلیون مدیر و معلم و بیش از 15 میلیون دانش آموز در اختیار فردی از جنس آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی بیش از 95 درصد مردم کشور سواد دارند، امروزه تعداد آموزشگاه های کشور از 50 هزار به 120 هزار ارتقا یافته ، در حال حاضر 3 هزار و 600 مدرسه شبانه روزی، 16 هزار مدرسه نمونه دولتی، 60 هزار مدرسه عشایری و 14 هزار مدرسه شاهد ایجاد شده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: زمانی آموزش و پرورش در اختیار کارگزاران سازندگی، 8 سال در اختیار جبهه دوم خرداد، 8 سال در اختیار جبهه تدبیر و امید بود و وضعیت فعلی را بر آن تحمیل کردند، امروز باید وزارت آموزش و پرورش را به فردی بسپاریم که مدارک تحصیلی او از فوق دیپلم تا دکتری با اهداف این وزارتخانه ارتباط دارد و بیانگر این است که فردی فرهیخته از جنس آموزش و پرورش عنان مدیریت را در دست می گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه ها و مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و اهداف این وزارتخانه است. در برنامه های او مطالبات گوناگونی مانند طبقه بندی معلمان، احترام بخشی به معلمان، دانش آموزان و اولیا، ارتقاء فعالیت های آموزش و پرورش، بازنگری در ساختار و محتوای دانشگاه فرهنگیان، ارتقای معیشت، منزلت و کرامت معلمان، اجرای دقیق رتبه بندی معلمان، ایجاد مدرسه محوری و مهارت آموزی دانش آموزان، توجه به منابع مالی وزارتخانه و تعامل سازنده با مجلس وجود دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: ما نمایندگان در مقابل وظیفه داریم در تدوین قوانین موردنیاز برای تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش مانند تدوین قانون جامع به کارگیری نیروی انسانی، نظارت بر اجرای دقیق سند بنیادین دقت کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 3479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =