کد خبر 3629
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

عباسی مطرح کرد

لغو همه تحریم‌ها؛ شرط اصلی مذاکرات

لغو همه تحریم‌ها؛ شرط اصلی مذاکرات

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: هدف اصلی مذاکرات برجامی در دوره جدید از توافقات هسته ای، لغو تمامی تحریم ها خواهد بود و این مسئله یکی از شروط اصلی جمهوری اسلامی برای ادامه توافقات هسته‌ای خواهد بود.

فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان ما، درخصوص توافقات هسته‌ای گفت: آمریکا گمان می‌کرد با خروج از برجام می تواند ضربه بزرگی به ایران زده و آن را از نظر هسته‌ای فلج کند، اما با خروج آمریکا از برجام و نقض تعهدات خود در مذاکرات هسته ای، به تمامی کشورهای جهان ثابت شد که نمی‌توان از نظر بین‌المللی به هیچ آمریکا اطمینانی داشت.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، تنها با کشور های ۱+۴ مذاکره خواهد کرد و در صورتی با آمریکا نیز وارد مذاکره خواهد شد که آمریکا به تعهدات خود در برجام بازگردد و تمامی تحریم‌های اعمال‌شده توسط این کشور به جمهوری اسلامی ایران لغو شود.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه بیان کرد: درخواست مجلس هم در ماه‌های اخیر از دولت مبنی این بود که در صورتی به مذاکرات برجامی خود ادامه دهد که این مذاکرات، به لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

وی ادامه داد:‌ نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران ذره ای زیر بار زورگویی های آمریکا و تحریم های ظالمانه او نخواهد رفت و ذره ای از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

عباسی خاطرنشان کرد:‌ دولت و مجلس در قبال مردم و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها به آنها، مسئول اند و نخواهند گذاشت با اعمال تحریم‌های ظالمانه و ناحق توسط آمریکا، به مردم ایران ظلم شود.

عضو کیمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: هدف اصلی مذاکرات برجامی در دوره جدید از توافقات هسته ای، لغو تمامی تحریم ها خواهد بود و این مسئله یکی از شروط اصلی جمهوری اسلامی برای ادامه توافقات هسته‌ای خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 3629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =