کد خبر 3815
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

رفیعی:

ضرورت نظارت سازمان محیط زیست بر مراحل اجرای این پروژه

ضرورت نظارت سازمان محیط زیست بر مراحل اجرای این پروژه

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به بررسی احداث بزرگراه شهید شوشتری تهران بر ضرورت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر مراحل اجرای این پروژه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، موضوع احداث بزرگراه شهید شوشتری در فراکسیون محیط‌ زیست مجلس بررسی شد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در این نشست با اشاره به ضرورت بررسی ابعاد مختلف احداث بزرگراه شهید شوشتری، افزود: احداث کمربندی برای شرق تهران ضروری است اما باید همه ابعاد این پروژه به طور کامل بررسی شود.

وی افزود: احداث این بزرگراه موجب کاهش بار ترافیکی بزرگراه بسیج شده و عملا این بزرگراه را تبدیل به بزرگراهی با کاربری درونشهری می‌کند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: در عین حال انتظار داریم تمام ملاحظات زیست محیطی در احداث رعایت شده و مسیری انتخاب شود که کمترین آسیب را به محیط زیست و حیات وحش شکننده پایتخت وارد کند.

وی با اشاره به اظهارات معاون عمرانی شهردار تهران مبنی بر رعایت همه الزامات سازمان محیط زیست در احداث بزرگراه شهید شوشتری گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان تهران نیز در صورت تایید گزارش ارزیابی این پروژه باید به دقت بر مراحل اجرای آن نظارت کنند.

رفیعی با انتقاد از مراحل اجرای پروژه‌های مشمول ارزیابی زیست محیطی در کشور گفت: متاسفانه نظارت محیط زیست بر این پروژه‌ها پس از تایید گزارش ارزیابی زیست محیطی آنها به طور دقیق صورت نمی‌گیرد و بعضا الزامات این پروژه‌ها در حد کاغذ باقی می ماند که در این خصوص مجلس انتظار دارد سازمان حفاظت محیط زیست نظارت خود را افزایش دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم یادآور شد: قطعا مجلس شورای اسلامی حسب وظایف خود با کمک دستگاه‌های نظارتی به این دسته پروژه‌ها ورود کرده و با هرگونه قصور برخورد می‌کند.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 3815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =