کد خبر 3829
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

پورابراهیمی:

تاخیر در صدور مجوز فعالیت پلتفرم های داخلی رمزارز مورد پذیرش نیست

تاخیر در صدور مجوز فعالیت پلتفرم های داخلی رمزارز مورد پذیرش نیست

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که تاخیر در صدور مجوز فعالیت پلتفرم های داخلی رمزارز مورد پذیرش نیست.

به گزارش نمایندگان ما، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم حمایت از کسب و کارهای مجازی گفت: باید برای انجام کسب و کارها در فضای مجازی الزامات حاکمیت رعایت شود اما نباید این مجوز ها همچون سرعت گیری در مسیر حرکت آن ها بوده و کارشان را با کندی مواجه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارتی بر کسب و کارهای مجازی وجود داشته باشد، افزود: در تمام دنیا بر کسب و کار مجازی نظارت می شود لذا ما با اصل نظارت موافقیم ، شک نداریم و حتما باید انجام شود اما مخالف این روشی هستیم که در ذیل نظارت به دلیل گرفتن کد، فضای کسب و کارشان تحت تاثیر قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و بانک مرکزی جلسه کذاشته و تاکید کردیم که باید با ارائه راهکاری ضمن نظارت بر کسب و کارهای فضای مجازی، در سریعترین زمان ممکن مجوزها برای فعالیت کسب و کارهای مجازی انجام شود تا فعالیت آن ها با کندی مواجه نشود.راهکارها و ساختارها و بسترهای  تخصصی برای صدور مجوز وجود دارد.

وی درباره مشکلات به وجود آمده برای پلتفرم های رمز ارزهای دیجیتال گفت: قطعا باید تمام پلتفرم ها در فضای مجازی برای انجام فعالیت هایشان مجوز حاکمیت بگیرند منتها اگر پروسه صدور مجوز باعث کندی در کار آن ها شود، مورد پذیرش ما نیست.

پورابراهیمی در جمع بندی اظهار کرد: باید کسب و کارها برای فعالیت در فضای مجازی مجوز بگیرند منتها نباید صدور مجوز منجر به کندی کار آن ها نشود به طوری که بر کسب و کارشان اثر منفی گذاشته و نتوانند خدمات ارائه دهند. ‌پس باید دستگاه مربوطه صدور مجوز باید ساده ترین، تخصصی ترین و روان ترین روش را پیش بگیرد تا مشکلی برای کسب و کارهای مجازی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه با صدور «اینماد» موافق است، گفت: با نظارت حاکمیت بر عملیات کسب و کار مجازی موافق هستم؛ هیچ کشوری در دنیا اجازه فعالیت به کسب و کاری بدون نظارت نمی دهد.حرف ما این است که نباید دستگاه ها به بهانه نظارت و صدور مجوز، سرعت فعالیت این کسب و کارها را کند کنند.

انتهای پیام

کد خبر 3829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =