کد خبر 4087
۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی

برگزاری نشست تخصصی آسیب شناسی هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی

نشست تخصصی آسیب شناسی هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

به گزارش نمایندگان ما، نشست تخصصی آسیب‌شناسی هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مختلف به میزبانی دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در این نشست که با حضور نمایندگان وزارت کشور، دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیگر نهادها برگزار شد. مشکلات و چالش‌های پیش‌روی هیات‌های نظارت و دبیرخانه آن بر اساس تجربه شش دوره برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای حاضر در نشست بر این باور اجماع داشتند مشکلات فراوانی پیش روی هیئت‌های نظارت مرکزی، استان، شهرستان و بخش وجود دارد که می‌بایست در یک فرایند منطقی حل و فصل شود. از جمله این مشکلات می‌توان به فرصت اندک برای بررسی صلاحیت تعداد زیاد داوطلبان، عدم انباشت تجربه نهادی، موقتی بودن اعضای هیات‌های نظارت و موارد دیگر اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی نیز با چالش‌هایی مانند کمبود امکانات و نیروی لازم جهت ثبت و ضبط مدارک و مستندات و ایجاد آرشیو و بانک اطلاعاتی از نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شوراهای اسلامی مواجه است. از این رو، برای تقویت عملکرد هیات‌های نظارت بر انتخابات ضرورت دارد تا برخی مواد قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که مرتبط با انتخابات است تغییر یابند.

شایان ذکر است مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نظر دارد ضمن جمع‌آوری نظرات نهادها و دستگاه‌های مختلف، اظهارنظر کارشناسی خود را جهت اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای اسلامی ارائه نماید.

انتهای پیام

کد خبر 4087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =