کد خبر 4532
۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

با تصویب مجلس؛

گازبهای کوره های آجرپزی مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می شود

گازبهای کوره های آجرپزی مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می شود

با تصویب طرح استفساریه بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، گازبهای کوره های آجرپزی مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه علنی امروز (یکشنبه)  مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح استفساریه بند ط تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور اظهار کرد: با توجه به بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور مصوب ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ آیا کوره های آجرپزی مشمول این بند بوده و گازبهای آن مطابق ده درصد (۱۰%) نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی است؟ که پاسخ آن، «خیر، کوره های آجرپزی مشمول بند «ط» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور نمی باشد و گازبهای آن  مطابق کسب و خدمات و تجاری محاسبه می گردد»، عنوان شد.

رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مخالفت با استفساریه گفت: متاسفانه در بند (ط) تبصره ۱ قانون بودجه، واحدهای صنعتی مشمول هزینه های اضافی می شوند که در این شرایط با توجه به بالا بودن هزینه های تولید، واحدهای صنعتی بدون در نظر گرفتن ۱۰ درصد نرخ متوسط قیمت خوراک پتروشیمی با مشکلات جدید مواجه می شوند، لذا باید از واحدهای صنعتی نیز در کنار کوره های آجرپزی حمایت کرد.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در موافقت با این استفساریه، این طرح را موجب حمایت از قشر محروم دانست و گفت: متاسفانه ما در برخی موارد دچار افراط و تفریط شده ایم و مانند انحصاری کردن صنعت خودرو که به غیررقابتی شدن بازار برای ایران خودرو و سایپا انجامیده است، نباید تمامی واحدهای صنعتی را مشممول این استفساریه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه راه های نفس رقابتی باید باز باشند، اضافه کرد: قانونگذار در قانون بودجه ۱۴۰۰ ملاک قیمت گاز را قیمت شناور پتروشیمی قرار داد، اما اینکه این صنعت محروم که مسکن سازی ها، به آن وابسته است، یعنی صنعت کوره های آجرپزی اگر بخواهند گاز تحویلی را بر مبنای قیمت پتروشمی ها قرار دهیم، موجب می شود که نرخ آجر هر روز بر یک مبنا به صورت متزلزل قیمت گذاری کنیم.

انتهای پیام 

کد خبر 4532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =