کد خبر 467
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

باقری:

دولت در ۴۰ سال اخیر با انتخاب مدیران غیرمتخصص آسیب‌ دیده است

دولت در ۴۰ سال اخیر با انتخاب مدیران غیرمتخصص آسیب‌ دیده است

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: تخصص حلقه گمشده کشور است و در ۴۰ سال گذشته با انتخاب افراد غیرمتخصص شاهد آسیب‌ها و اشکالات بوده‌ایم.

به گزارش نمایندگان ما، محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه، ۲۳ مردادماه) در مخالفت با استعفای آقای زاکانی به منظور پذیرش سمت شهرداری تهران گفت: بحث اساسی در کشور موضوع تخصص و تعهد است، در ۴۰ سال گذشته به میزان بسیار زیادی از این حوزه آسیب دیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مگر در کشور افراد متخصص و متعهد کم داریم، ادامه داد: شورای شهر تهران مصوبه انتصاب آقای زاکانی در سمت شهرداری را ارائه کرده است، وی باید دقت کند که به چه میزانی در این حوزه تخصص دارد، در حال حاضر تخصص حلقه گمشده کشور است.

نماینده مردم بناب در مجلس ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته افراد غیرمتخصص را در سمت‌های متفاوتی قرار داده‌ایم اما بعد از ۶ ماه تا یک سال نتوانسته‌اند به گونه‌ای که باید عمل کنند. افراد متخصص باید در شهرداری‌ها و وزارتخانه‌ها فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در رزومه فردی که با آقای زاکانی برای این سمت رقابت داشتند، می‌توان دکترای مهندسی ساختمان و زلزله، استادی دانشگاه امیرکبیر و صنعتی شریف، طراحی و ساخت تونل نیایش، پل طبقاتی صدر، احداث دریاچه چیتگر، بزرگراه امام علی، خطوط اتوبوس بی. آر. تی و دو بانده کردن اتوبان آزادگان وجود دارد.

باقری با تأکید بر اینکه چرا باید شهرداری را وجه‌المصالحه مسائل سیاسی قرار دهیم، عنوان کرد: شورای شهر قبلی تهران با انتخاب افراد سیاسی به عنوان شهردار آسیب دید، آسیب‌هایی در زمینه آلودگی هوا و بافت فرسوده حاصل عملکرد افراد سیاسی است. باید دقت کنیم که افراد متخصص در جایگاه‌های مناسب قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه آقای زاکانی نماینده مردم شهر قم هستند و از این پس ما نمایندگان باید جوابگوی مردم این شهر باشیم، افزود: مگر نماینده قم بودن کمتر از شهرداری تهران است، مگر خود آقای زاکانی قم را قلب تپنده اسلام نمی‌داند، در این شهر بمانند و به مردم خدمت کنند.

باقری با بیان ایکه بیش از یک سال است که آقای زاکانی مسئولیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارند و اقداماتی را آغاز کردند، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها برای تمامی نمایندگان جایگاه مشورتی دارد، اگر این مرکز جایگاه مهمی دارد اجازه دهید آقای زاکانی در این سمت ارائه خدمت کند. تخصص و تعهد را مد نظر قرار دهیم تا شاهد تخریب‌ها و اشکالات نباشیم.

انتهای پیام

کد خبر 467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =