کد خبر 4966
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

قالیباف:

کارگروهی برای رفع ابهامات از گزارش کمیسیون تلفیق تشکیل می شود

کارگروهی برای رفع ابهامات از گزارش کمیسیون تلفیق تشکیل می شود

رییس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی با حضور مصری نایب رییس مجلس و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و همچنین نمایندگان معترض به مصوبات تلفیق خبر داد تا ابهامات در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق رفع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، الیاس نادران عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جبران بررسی جزییات بودجه در بخش درآمدی در تذکری گفت: آیین‌نامه مهلت‌های مشخصی را برای کمیسیون تلفیق و صحن علنی در خصوص رسیدگی به لایحه بودجه مشخص کرده اما متاسفانه بعضا برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق با گزارش نهایی متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود این ابهام،  یکی از نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه تلفیق و نمایندگان معترض به این روند جلسه ای تشکیل دهند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. به هیچ وجه لفظ دست‌کاری را برای همکارانم به کار نمی‌برم اما برخی از موارد باید رسیدگی شود.

همچنین سید کاظم دلخوش عضو دیگر کمیسیون تلفیق در تذکری اظهار کرد: ما نیز تقاضا داریم تا کارگروهی در این زمینه تشکیل شود چون بعضی از مصوبات کمیسیون تلفیق اصلا در نسخه نهایی گزارش تلفیق نیست. باید یک کارگروه در این زمینه تشکیل شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکرات گفت: در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق بعضا اختلاف نظرهایی دیده می‌شود که در سال‌های گذشته نیز بدین‌گونه بوده است. قرار است کارگروهی با حضور آقای مصری از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و نمایندگان معترض تشکیل شود تا این اختلاف‌نظرها مرتفع شود و هر تصمیمی که گرفته شود ملاک عمل خواهد بود.  

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامینیز توضیح داد : دیروز با آقای نادران نیز صحبت کردم از آنجا که سهم صندوق توسعه ملی از فروش منابع نفتی به ۲۰ درصد کاهش پیدا نکرده است اکنون ما برای تامین ۱۳۷ هزار میلیارد تومان نیاز به تصمیم‌گیری جدید داریم.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون شفاف، روشن و دقیق است و هرجا شبهه‌ای وجود داشته باشد با شجاعت برمی‌گردیم و آن را اصلاح می‌کنیم.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: ما هنوز نامه رسمی از سوی دولت برای اصلاح لایحه و چگونگی تامین منابع به میزان ۱۳۷ هزار میلیارد تومان دریافت نکرده‌ایم. براساس آیین‌نامه دولت از آنجا که سهم صندوق توسعه ملی از فروش منابع نفتی ۴۰ درصد باقی‌مانده برای تامین این ۱۳۷ هزار میلیارد تومان نیاز به نامه مکتوب از سوی دولت داریم.

انتهای پیام

کد خبر 4966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =