کد خبر 4998
۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

تعیین تکلیف مجلس برای واگذاری شرکت های دولتی

تعیین تکلیف مجلس برای واگذاری شرکت های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از بودجه ۱۴۰۱ درباره اهلیت سنجی افراد برای واگذاری بنگاه های دولتی و ثبات بخشی به بازار سرمایه از طریق واگذاری سهام بنگاه های دولتی فروش نرفته را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نمایندگان ما، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس بندهای الف و ب تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی به شرح زیر تصویب شد.  

بند الف تبصره ۲ - به دولت اجازه داده می‌شود بنگاههای دولتی مشمول گروههای (۱) و (۲) موضوع ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مصوب ۲۵/۳/۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت فنی و مالی و همچنین عدم بدهی معوق متقاضی به نظام بانکی، سازمان خصوصی‌سازی و صندوق‌های بازنشستگی با رعایت ماده(۶۳) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ...، واگذار یا منتقل نماید و پس از واریز منابع حاصله به ردیف ۳۱۰۵۰۱.

در مواردی که بدهی های متقاضی به نظام بانکی به سازمان خصوصی سازی و صندوق های بازنشستگی از مطالبات متقاضی از دولت، شرکت و بانک های دولتی کمتر است، شرط فوق لازم الرعایت نمی باشد. به منظور ثبات بخشی به بازار سرمایه، دولت مجاز است در صورت عدم آمادگی بازار سرمایه در جذب سهام موضوع این بند، معادل سهام فروش نرفته را به ... نماید.

ب- شرکتهای دولتی در فهرست واگذاری در سال ۱۴۰۱ مشمول حکم ماده (۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) می‌باشند.

انتهای پیام 

کد خبر 4998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =