کد خبر 5163
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

برخی از هنرمندان مشمول پرداخت مالیات شدند

برخی از هنرمندان مشمول پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی و حراجی آثار هنری مالیات اخذ شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در جلسه علنی نوبت سوم مجلس جزء (1) بند (ق) تبصره (6) تغییر کرد و تصویب شد.

 طبق این مصوبه، معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود و معافیت مالیاتی بازیگران، اجرای صحنه خوانندگی (کنسرت) و تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر و پخش آثار موسیقیایی، حراجی آثار هنری موضوع بند (ل) ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم فقط تا سقف دو میلیارد و 600 میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات است.

همچنین جزء الحاقی۱ بند الف تبصره ۱۲ حذف شد که در آن آمده‌ بود، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، فرهنگیان، آموزگاران، دبیران، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور و صعب العبور و مناطق کوهستانی از پرداخت مالیات سالانه تا سقف  دومیلیارد و چهارصد میلیون(۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال معاف می باشند.

الحاقی ۲ بند الف تبصره ۲ نیز حذف شد که در آن آمده بود، اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص بالینی تمام وقت جغرافیایی شاغل در بخشهای دولتی، مشمول پرداخت مالیات موضوع این جزء به نرخ ده درصد(۱۰%) هستند.

انتهای پیام

کد خبر 5163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =