کد خبر 5432
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

صفری در نطق میان دستور:

عدم کنترل بازار خودرو نشان از عدم کفایت مسئولان دارد

عدم کنترل بازار خودرو نشان از عدم کفایت مسئولان دارد

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور گفت: عدم کنترل بازار خودرو چه در قیمت، چه در کیفیت و کمیت تولید و خدمات پس از آن نشان از عدم کفایت مسئولان و وجود مافیای قدرت و ثروت دارد که راه علاج آن در دست دولت است

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمد صفری ملک میان نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی سالی سرشار از توفیق خدمت به ملت شریف ایران، گفت: خدا را شاکریم که در رأس قوه مجریه مردی پاکدست، پرتلاش و دغدغه مند نسبت به مشکلات مردم به طور شبانه روزی مجاهدت می کند و از ایشان به جهت روحیه جهادی و رویکرد محرومیت زدایی سپاسگزاری می کنیم اما این به آن معنا نیست که از نواقص موجود غافل شده و متذکر نشویم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نظام مسائل کشور را با برنامه ریزی مدون و صحیح می توان از بلاتکلیفی درآورد، اظهار داشت: مادامی که تنظیمات سیاست و مدیریت به عنوان دو عنصر کلیدی و در خط مشی گذاری مغایر با علم و دانش صورت پذیرد، نتیجه ای نخواهد داشت یعنی اگر سیاست های تنظیمی مبتنی بر اصول علمی نباشد و یا مدیران انتصابی و انتخابی بر اساس شاخص های علمی انتصاب و انتخاب نشوند حتی اگر تولید بر پایه دانش هم باشد، مرغدار جوجه یکروزه را معدوم نمی کند، کشاورز سیب زمینی را مدفون نمی کند، دامدار دام مولدش را نمی فروشد، شالیکار زمینش را به زمینخوار نخواهد فروخت و گوجه فرنگی ۳۰ هزار تومان نمی شود.

وی ادامه داد: پس آنچه رهبر معظم انقلاب طی دو دهه اخیر در راستای هدف گذاری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به عنوان یک راهبرد از نگاه دانش بنیان صحبت می کنند، تنها راه گذار از وضع موجود به وضع مطلوب بوده که شمول آن در همه شئون مختلف سیاستگذاری و حکمرانی جاری است.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه با بیان اینکه عدم کنترل بازار خودرو چه در قیمت، چه در کیفیت و کمیت تولید و خدمات پس از آن نشان از عدم کفایت مسئولان و وجود مافیای قدرت و ثروت دارد که راه علاج آن در دست دولت است، عنوان کرد: موج افزایش قیمت افسارگسیخته تمام کالاها از آغاز دولت، خصوصا در ماه های اخیر شدت یافته که موجب نگرانی ملت شده و عدم ترسیم آینده روشن، ریشه در نوع مدیریت و حکمرانی کارگزاران دارد.

صفری ملک میان همچنین ضعف اینترنت و فضای مجازی بی در و پیکر را نشانگر ضعف مدیران این حوزه دانست و افزود: این در حالی است که اینترنت جزء لاینفک و ضروری سبد مصرفی خانواده هاست که عدم توجه کافی به این مهم، موجبات آسیب ها و خسارات متعددی را برای مردم و کشور خواهد داشت پس شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارتباطات چرا نسبت به این موضوع منفعلانه عمل می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر کشور گفت: گیلان از بوی تعفن زباله نمی تواند نفس بکشد؛ از شیرآبه زباله ها همه چیز رنگ سرطان به خود گرفته و علیرغم تأکیدات مکرر رئیس جمهور، چرا با وجود گذشت ۸ ماه از شروع به کار دولت هیچ نشانی از اجرای برنامه های شما وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه نجابت گیلانی ها بلای جان آنها شده، عنوان کرد: عدم برنامه ریزی توسط مسئولان استانی، عدم توجه پایتخت نشینان مسئول و عدم فرهنگ سازی سه عامل اصلی بلاتکلیفی پسماند بوده که اینجا جای نگاه دانش بنیان دانشجویان و دانشمندان ما خالی است.

صفری ملک میان همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: آیا خبر از جاده های اصلی و فرعی دارید؟ آیا خبر از پروژه های عاقلانه و غیرعاقلانه وزارت راه دارید؟ آیا خبر از تجهیزات راهداری استان گیلان دارید؟ جاده های اشکور جاده مرگ شده و جاده های جلگه همانند مناطق جنگ زده است؛ تقاطع غیرهمسطح کلاچای، جاده شلان-املش، پل املش و روکش آسفالت راه های روستایی از اهم مواردی است که وزیر نسبت به آن توجهی ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش همچنین با اشاره به مشکلات حوزه شهری نیز اظهار داشت: مشکل زمین های حریم های شهری داد مردم منطقه را درآورده، عدم تکلیف به موقع نقشه تفصیلی، همه شهرها را بلاتکلیف کرده که باید دستور لازم داده شود.

وی همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: پروژه سد پلرود که از سال ۸۹ آغاز شده، با پیشرفت ۸۰ درصدی در سال گذشته، ۲۵۰ میلیارد اعتبار داشت که امسال مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان که جزء مصوبات دولت است متأسفانه از مدیریت آب منطقه ای گیلان رنج می برد. عدم رفع موانع جهت اجرای این طرح بزرگ که آب آشامیدنی و کشاورزی دو شهرستان را تأمین می کند، عدم ساماندهی ۱۸ رودخانه رودسر و املش، عدم ساخت سدهای کشاورزی و عدم تسریع در اجرای تصفیه خانه ای در شهرستان رودسر که آب ۲۰۰ هزار نفر را تأمین می کند از نواقص عمده آب منطقه ای گیلان بوده که هر کدام مصداق ترک فعل است.

صفری ملک میان خطاب به وزیر کشاورزی با اشاره به سیاست های غلط سازمان جهاد یادآور شد: طمع واردات بی رویه چای توسط منفعت طلبان، عدم تخصیص تسهیلات کافی به کشاورزان و عدم ورود وزارتخانه به موضوع چای، کمر چایکاران را شکسته و هم اکنون قیمت یک کیلو برگ سبز چای درجه یک برابر با یک پفک نمکی است؛ چایکار ما تک شغل است پس چرا زندگی آنها به بازی گرفته می شود و در جلسه تعرفه گذاری قیمت چای، هیچ کدام از نمایندگان مناطق چای خیز حضور نداشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم تماس های مکرر بنده جهت حل مشکلات صادرات کیوی و دستورات وزیر، متأسفانه همه کشاورزان متضرر شده اند که کسی جبران نمی کند، ابراز داشت: این در حالی است که هزینه های تولید زیاد بوده و دولت نیز یارانه به آنها نمی دهد و حمایت بیمه ای نیز در کشور بی معنا بوده و مالیات سنگین و هزینه های تأمین اجتماعی برای همگی سرسام آور است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان همچنین خواستار تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای ناظرین خرید تضمینی چای که تحصیلکرده بوده و سال ها است به صورت سخت امرار معاش می کنند، شد.

انتهای پیام

کد خبر 5432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =