کد خبر 5642
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

مطهری:

سفر اشتباه خانواده قالیباف به ترکیه دستمایه تهاجم به ریاست مجلس را فراهم کرد

سفر اشتباه خانواده قالیباف به ترکیه دستمایه تهاجم به ریاست مجلس را فراهم کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی و مخالفان قالیباف و برخی فضا سازی ها بعد از قضیه خرید سیسمونی که در صدد القا این نکته هستند که این ماجرا بر ریاست قالیباف در سومین سال مجلس یازدهم تاثیر بگذارد گفت: این ماجرا تاثیر چندانی بر تداوم ریاست قالیباف بر مجلس ندارد.

اردشیر مطهری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، اظهار داشت: روی کار آمدن دولت سیزدهم و مجلس یازدهم و انتصاب حجت الاسلام اژه ای به ریاست قوه قضائیه و رویکرد جدید نظام درایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن را موجب هویدا شدن امید و نشاط در جامعه قلمداد کرد و اظهار داشت: تجربه رخ دادهای رسانه ای از بعد پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گویای این واقعیت است که، هر گاه نیروهای انقلابی موفق شده اند، با حضور در قوای سه گانه و شوراها وهمپوشانی و هم افزایی، توفیقات بزرگی را برای کشور رقم بزنند. دشمن و عوامل داخلی اش شیطنت ها و توطئه های را رقم می زنند.

مطهری تلاش های هماهنگ رسانه های دشمن در داخل و خارج کشوردریک هم پوشانی آشکاربا استفاده از رویکرد «تب نوبه ای را» شیوه ای منسوخ شده قلمداد کرد و گفت: این رسانه ها یک روز درباره نارضایتی رهبر انقلاب از عملکرد رئیس جدید سازمان صدا و سیما  خبر سازی می کنند، روز دیگر، به دروغ مدعی می شوند رهبری، گزارش سعید جلیلی درباره فروش ۳/۵ میلیون بشکه ای نفت را نکوهش کرده است؛ یک روز فایل صوتی فرماندهان سپاه را منتشر می کنند و در آخرین اقدام به دنبال سفر قابل انتقاد برخی ازاعضای خانواده قالیباف به ترکیه دروغ سازی و دروغ پراکنی می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توییت فرزند ریاست مجلس مبنی بر «غلط بودن و  نابخشودنی قلمداد کردن این سفر، عذرخواهی از همه مردم» را مورد تحسین قرارداد و افزود: باید توجه کنیم که در مواردی که خطا بسیار بزرگتر بود هم ما چنین واکنش فوری همراه با عذرخواهی نداشتیم.  

وی  افزود: آنچه مسلم است این سفراشتباه که دستمایه تهاجم به ریاست مجلس را فراهم نمود با ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی همراه شد و مورد سو استفاده دشمنان داخلی و خارجی، مخالفان نظام جمهوری اسلامی و مخالفان ریاست مجلس، در ضربه زدن به ایشان وامید واعتماد مردم قرار گرفت.

وی با انتقاد ازهمراهی برخی جریان ها، گروه ها، طیف ها واشخاص درنیروهای انقلابی با توطئه ها و دسیسه های سرویس های جاسوسی دشمن و پادوهای داخلی آنها برضرورت توجه مدام نیروهای انقلابی به تاکید مقام معظم رهبری بر مولفه خودی، غیر خودی، قطب بندی ها و نفوذ اشاره  وخاطر نشان کرد : مقام معظم رهبری ازدو قطبی واقعی «وفاداران به انقلاب اسلامی و اصول امام (ره)»، و «جبهه استکبار و همفکران آن» سخن می گویند و تاکید می کنند: «همه باید مراقب نفوذ باشند. » ایشان تصریح می کنند. «شما که می‌دانید دشمن قصد تفرقه دارد، نگذارید. » 

 مطهری تصریح کرد: وقتی روزنامه ای با کارنامه ایفای نقش پیاده نظام دشمن شدن وافرادی از طیف موسوم به اصلاح طلبان و اعتدال با رویه انتقاد همیشگی ازنیروهای انقلابی و چشم پوشی بر ناکارآمدی اصلاح طلبان، استعفای قالیباف به عنوان مدیری توانمند، جهادی و انقلابی درسال های دفاع مقدس، نیروی انتظامی، نیروی هوائی سپاه، شهرداری تهران را با استفاده از خبرسازی و جو سازی مطرح می کنند. اگر زمان شناس، جریان شناس و دشمن شناس  خوبی باشیم از نقش آفرینی در نقشه های دشمن اجتناب و نقش پازلبند دشمن در جنگ ترکیبی اخیر علیه رییس محترم مجلس را ایفا نمی کنیم.

مطهری با ابرازتاسف از همراهی برخی خودی ها در تخریب ریاست مجلس با رسانه‌های معاند در خارج از کشورکه با به خدمت گرفتن عناصرنفوذی، شهرت طلب، مزد بگیر، تلاش خود را درجهت ایجاد اختلاف در جریان انقلابی قرارداده اند، افزود: برخی واکنش ها از سوی نیروهای خودی نسبت به این ماجرا کاملا سیاسی، جناحی و سهم خوانه، فرصت طلبانه است. چنانچه  شاخه ای از اصولگرایان مخالف با رئیس مجلس نیز در جهت بهره بردای ازاین موضوع سر از پا نشناختند و نسبت به آن واکنش نشان دادند وافرادی نیز در داخل نیز به نام عدالت‌خواهی اقدام به انتشار فیلمی تقطیع شده ازسخنان ریاست مجلس درمورد خالی بودن یخچال  خانه شان منتشر نمودند.

وی گفت: اصل این فیلم که در فضای مجازی موجود است مربوط به مصاحبه‌های انتخاباتی سال ۹۶ است که قالیباف این صحبت را به نقل از یکی از بازنشستگان عنوان می‌کند که این افراد  با نام عدالتخواهی آن را تقطیع و جهت تخریب چهره ریاست مجلس منتشر نموده اند.

مطهری با بیان این مهم که رئیس مجلس هم می تواند همانند دیگر نمایندگان با طرح و لوایحی که در مجلس مطرح می شود مخالفت یا موافقت خود را علام نماید. مخالفت ریاست مجلس با "طرح صیانت" را مصداق استقلال نمایندگان در رای  و نظر خود قلمداد کرد و اصراراشخاص، احزاب پیدا پنهان، محافل و گعده های سیاسی برتبعیت محض و پیروی از نقطه نظرات آنان را زیاده خواهی، غیرمنصفانه و به مثابه دیکتاتوری دانست  که با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ دوران آن سپری شده است.

وی با تاکید بر ضرورت آزادی دراندیشه و عمل و نقد در چهار چوب شرع، قانون و منافع ملی و دور اندیشی گفت: می توان و باید، ضمن حمایت کلان از نظام جمهوری اسلامی به نقد کارکرد آن پرداخت و کجی ها و کاستی ها و اشتباهات را مورد انتقاد منصفانه و مصلحانه قرارداد و مسئولان و بستگان و اطرافیان آنها را زیر ذره بین قرار دارد. اما، نباید از یاد برد که عملیات روانی پیچیده که سال هاست با آن مواجهه هستیم و در این سال ها تشدید شده، رکن عملیات پیاده نظام دشمن در جنگ ترکیبی است.  

مطهری سخن یکی از نزدیکان قالیباف مبنی بر این که «موضوع خرید سیسمونی به هیچ وجه صحت ندارد و ساخته ذهن مخالفان است.»، سخن مدیر روابط عمومی هواپیمایی معراج مبنی بر «اینکه گفته‌ شده مسافران اضافه‌بار داشته و برای همین با متصدی فرودگاه درگیری داشتند، درست نیست. نه اضافه‌باری وجود داشته و نه درگیری‌ای» را مورد اشاره قرارداد و افزود : لازم است نیروهای انقلابی به تلاش آشناهای قدیمی کدخدا، قدرت طلبان، اختلاسگران، نجومی بگیران، غارتگران بیت المال برای حضور دوباره در قدرت و تداوم نابسامانی ها با هدف رویگردانی مردم از نظام را مد نظر داشته باشند و ب اشتباه، به سمت یکدیگر شلیک نکنند.

مطهری درپایان با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی و مخالفان آقای قالیباف و برخی فضا سازی ها و گمانه زنی ها که در صدد القا این نکته هستند که ممکن است این ماجرا بر ریاست قالیباف در سومین سال مجلس یازدهم تاثیر بگذارد خاطر نشان کرد: این مجلس برآیند یک اراده سیاسی در کشور است و ایشان سر لیست این اراده سیاسی است و افرادی که برخی به عنوان رقیب یا جایگزین ریاست مجلس مطرح می کنند در یک لیست قراردارند که آقای قالیباف در راس آن قرارداشته و دارد واین ماجرا تاثیر چندانی برتداوم ریاست اقای قالیباف برمجلس ندارد.

انتهای پیام

کد خبر 5642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    2 0
    ریس مجلس محترم لطفا ازمون استخدامی اموزش پرورش را به عقب بیندازید دقیق بعد عید فطر ...زمانش مناسب نیست لطفا