کد خبر 6091
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

سلیمی:

دولت اجازه نخواهد داد قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند

دولت اجازه نخواهد داد قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت اجازه نخواهد داد قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و یا عده ای از این حذف ارز ترجیحی آسیب ببینند.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حذف ارز ترجیحی گفت: شواهد در سال های اخیر که این ارز به عده ای خاص تخصیص یافت، نشانگر آن است عده ای به فساد و رانتی بزرگی از تخصیص این ارز ۴۲۰۰ تومانی دست یافتند، و در شرایط کنونی حذف ارز ترجیحی بهترین راهکار است.  

وی در ادامه با اشاره به تورم ناشی از اختصاص این ارز گفت: طبق آمار تورم کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آنها اختصاص داده شده، بیش از سایر کالاها است، باید وضع کنونی اصلاح شود اما در نحوه اصلاح تخصیص این ارز نباید به سمتی حرکت کنیم که تورم ایجاد شود یا بازار بهم بریزد.

نماینده مردم‌محلات گفت: منافع حاصل از ارز ترجیحی فقط به جیب عده ای خاص رفت و همین تعداد برای کل ملت ایران تصمیم گیرنده بودند. در این سه سال بیش از ۵۴ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور برای این نوع ارز هزینه شد ولی چه مقدار آن بر سفره مردم رسید و یا مردم سودی از آن بردند.  

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی با جدیت پای کار بیایند، و نباید اجازه داد عده‌ای فرصت طلب به دنبال ایجاد التهاب در کشور باشند.

سلیمی تصریح کرد: دولت برای حفظ امنیت غذایی کشور ناچار به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شد، اما اجازه نخواهد داد قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و یا عده ای از این حذف ارز ترجیحی آسیب ببینند.

منبع: برنا

انتهای پیام

کد خبر 6091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =