کد خبر 6183
۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

نشست مشترک سفرای کشورهای آفریقایی مقیم تهران به میزبانی کمیسیون امنیت برگزار شد

نشست مشترک سفرای کشورهای آفریقایی مقیم تهران به میزبانی کمیسیون امنیت برگزار شد

به مناسبت ۲۵ می، روز جهانی آفریقا، سفرای ۱۴ کشور آفریقایی مقیم در تهران با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش نمایندگان ما، در ابتدای این نشست، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری این نشست به مناسبت روز جهانی آفریقا در مجلس شورای اسلامی می تواند به ارتقای سطح مبادلات در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی سرعت بیشتری ببخشد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمند به ایجاد روابط هرچه بیشتر با کشورهای قاره آفریقا است و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گام هایی را برای کمک به دولت در این مسیر برداشته اند و امیدواریم که این نشست نیز منجر به ارتقای روابط کشورمان با آفریقا شود.

جلال زاده در ادامه افزود: همانطور که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا روابط خوبی با کشورهای آفریقایی ترسیم کرده، امیدواریم دولت نیز در روابط و سیاست جدید خود موفق عمل نموده و بتوانیم منافعی دوجانبه از این روابط حاصل کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی برای معرفی ظرفیت ها، رفع موانع تجاری و تصویب قوانین برای تجارت آسان و فعالتر شدن اتاق های بازرگانی به عنوان فعالان بخش خصوصی می تواند به توسعه و گسترش بیش از پیش مناسبات فیمابین منجر شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع کشورهای آفریقایی در حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین گفت: در این روزها شاهد ظلم مضاعف رژیم اشغالگر قدس بر ملت مظلوم فلسطین هستیم و از تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا قدردانی نموده و از این اقدام کشورهای اتحادیه آفریقا حمایت می کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 6183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =